دو سوم از ساعت‌های هوشمند فروخته شده در سال 2015، اپل واچ بوده‌اند

ساعت‌های هوشمند به عنوان پدیده‌ای نوظهور در میان گجت‌های دنیای تکنولوژی، در مدتی کوتاهی که از ورود آن‌ها به بازار می‌گذرد، توانسته‌اند نظر خیل عظیمی از کاربران را به خود جلب کرده و جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کنند. همین مسئله باعث شده تا شرکت‌های دست‌اندرکار در حوزه گجت‌های هوشمند هم دست […]

ساعت‌های هوشمند به عنوان پدیده‌ای نوظهور در میان گجت‌های دنیای تکنولوژی، در مدتی کوتاهی که از ورود آن‌ها به بازار می‌گذرد، توانسته‌اند نظر خیل عظیمی از کاربران را به خود جلب کرده و جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کنند. همین مسئله باعث شده تا شرکت‌های دست‌اندرکار در حوزه گجت‌های هوشمند هم دست به کار شده و برای اینکه از غافله عقب نمانده و محصولی در این قفسه بازار هم داشته باشند، به این حوزه پا گذاشته و محصولاتی را عرضه کرده‌اند. طبق معمول هرجا صحبتی از تکنولوژی و گجت‌های هوشمند باشد، نام شرکت بزرگ، محبوب و پرآوازه اپل به چشم می‌خورد. اپل با ارائه اپل واچ در مدت کوتاهی توانست جایگاه خوبی را در این حوزه بدست آورده و فروش خوبی داشته باشد که بر اساس آماری که بتازگی منتشر شده، دو سوم از میزان فروش کل ساعت‌های هوشمند سال 2015 در سراسر جهان مربوط به اپل واچ بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه Canalys، اپل در سال 2015 توانسته بیش از 12 میلیون دستگاه اپل واچ را بفروشد که این میزان در حدود دو سوم فروش کل ساعت‌‌های هوشمند در سال 2015 است. در این آمار پس از اپل، سامسونگ در جایگاه دوم قرار گرفته که پس از عرضه نسخه بهبودیافته ساعت Gear S2 تواسنت به کورس رقابت باز گردد. پس از سامسونگ شرکت‌های پبل و هواوی به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند. نکته جالب توجه در مورد هواوی این است که این شرکت چینی‌تبار علی رغم داشتن تنها یک ساعت هوشمند در بازار، توانسته به جایگاه بالاتری نسبت به شرکت‌‌های بزرگی نظیر ال‌جی دست یابد که این یک دستاورد بزرگ برای چشم‌بادامی‌های چینی خواهد بود.

nexus2cee_FitbitBlaze

از بحث ساعت‌های هوشمند که بگذریم، این آمار در بحث دست‌بندهای هوشمند جذاب‌تر و جالب‌تر می‌شود که در آن دست‌بندهای پوشیدنی بدون سیستم‌عامل و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های سوم شخص هم لحاظ شده‌اند. در این بخش شرکت Fitbit با فروش 13 میلیونی دست‌بند خود در سال 2015، توانسته در جایگاه نخست قرار گیرد که پس از آن شیائومی با Mi Band خود در جایگاه دوم قرار دارد. باید اعتراف کرد که Fitbit توانسته حتی با اپل به رقابت بپردازد و از در مقطعی از فروش اپل واچ هم پیشی بگیرد که این موضوع در نوع خود جالب توجه است. از سوی دیگر از این میزان فروش می‌توان این استنباط را کرد که علی‌رغم وجود ساعت‌های هوشمندی چون اپل واچ، علاقه کاربران به دست‌بندهای هوشمند و سلامتی کم نشده و باز هم تمایل به خرید آن دارند که البته یکی از فاکتورهای مهم در خرید این محصولات، قیمت کم آن‌ها است.

Xiaomi-Mi-Band

تحلیل‌گر معروف، Daniel Matte در همین رابطه گفته است:

” رو به روز شاهد پیشرفت و افزایش نرم‌افزارها برای گجت‌های پوشیدنی روی مچ دست هستیم و این مسئله دقیقا همان چیزی است که بازار به آن نیاز داشته و به سمت آن می‌رود. به همین خاطر هم دستبند Fitbit Blaze محصول خوبی برای کارکردن و توسعه دادن آن است؛ چراکه با داشتن قیمتی رقابتی، دقیقا همان چیزی را دارد که کاربران می‌خواهند و در خرید گجت‌های سلامتی پوشیدنی به آن توجه می‌کنند.”

گفتنی است آمار و ارقام منتشر شده توسط Canalyst، نشان می‌دهد که شرکت‌های Fitbit، Garmin و اپل، در بخش گجت‌های پوشیدنی، در سال 2015 رشدی 60 درصدی را تجربه کرده‌اند که در پیشرفتی حیرت‌انگیز است. باید منتظر ماند و دید که در سال جاری میلادی که هنز در ابتدای آن هستیم، با ورود محصولات جدید به این حوزه، شرکت‌های فعال چه دستاوردهایی را تجربه خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال