اصالت گوشی‌های آیفون ۱۵ با یک برچسب مخفی روی جعبه مشخص می‌شود

روز گذشته اولین روز از عرضه رسمی سری آیفون ۱۵ در کشورهای مختلف بوده و به همین دلیل بسیاری از فروشندگان برای خرید سریعتر این گوشی اقدام کرده‌اند. اپل برای متمایز کردن دستگاه‌های اصلی و اورجینال یک برچسب مخفی روی جعبه آنها قرار داده که فقط زیر نور یو وی قابل تشخیص است. به گزارش […]

روز گذشته اولین روز از عرضه رسمی سری آیفون ۱۵ در کشورهای مختلف بوده و به همین دلیل بسیاری از فروشندگان برای خرید سریعتر این گوشی اقدام کرده‌اند. اپل برای متمایز کردن دستگاه‌های اصلی و اورجینال یک برچسب مخفی روی جعبه آنها قرار داده که فقط زیر نور یو وی قابل تشخیص است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در جعبه‌های آیفون ۱۵ یک برچسب خاص به همراه کد کیو آر قرار داد که به حالت عادی قابل مشاهده نبوده و تنها زیر نور UV تشخیص داده می‌شود. در برخی موارد فروشنده‌ها ‌گوشیهای کارکرده یا بازسازی شده را درون جعبه‌ها بسته‌بندی کرده و آنها را به جای دستگاه‌های جدید و نو به مشتری ارائه می‌کنند. اما اپل با رویکرد جدید دیگر امکان چنین اقدامی را به فروشندگان نخواهد داد.

وجود این برچسب‌های مخفی هنوز توسط اپل اعلام نشده و ویدیوی مربوط به آن نیز توسط یکی از کاربران چینی آیفون منتشر شده است. البته ممکن است کلاهبرداران در آینده با ساخت برچسب‌های مشابه مجدداً اقدامات خود را از سر بگیرند. البته غیر از وجود این برچسب‌ها از طرق دیگر نیز می‌توان به اصل بودن دستگاه پی برد. اپل هر کدام از آیفون‌ها را درون جعبه‌هایی با یک شماره سریال منحصر به فرد قرار می‌دهد که از طریق وب سایت اپل نیز می‌توان این شماره سریال را بررسی کرده و به اصل بودن دستگاه پی برد. همچنین خریداران می‌توانند از فروشنده در زمان خرید بخواهند تا شماره سریال جعبه و روی گوشی را به آنها نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال