رئیس هیئت مدیره هواوی استفاده از قطعات داخلی را بر قطعات خارجی مقدم می‌داند

رئیس هیئت مدیره هواوی در مصاحبه خود علاوه بر اعلام ضعف تراشه های چینی گفت استفاده از قطعات داخلی باید در اولویت قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شو ژی جون، رئیس موقت هیئت مدیره هواوی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد در حال حاضر استفاده از قطعات داخلی در اولویت […]

رئیس هیئت مدیره هواوی در مصاحبه خود علاوه بر اعلام ضعف تراشه های چینی گفت استفاده از قطعات داخلی باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شو ژی جون، رئیس موقت هیئت مدیره هواوی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد در حال حاضر استفاده از قطعات داخلی در اولویت بوده و حتی در صورت ضعیف‌تر بودن آنها نسبت به قطعات خارجی باز هم در اولویت استفاده قرار خواهند داشت. در حالی این اظهارات بیان شد که در این بین برخی از منابع آمریکایی در مورد پردازنده های کرین اظهار نظر کرده و تولید آنها را با بازده کم و قیمت بسیار گران می دانند. برخی از رسانه ها نیز اعلام کردند با توجه به قیمت تراشه های چینی استفاده از آنها در میت ۶۰ پرو چندان عاقلانه نبوده است. اما رییس هیئت مدیره هواوی نظر مخالفی دارد.

ژی جون با وجود اطلاع از ضعف قطعات چینی باز هم گفته است در صورت عدم استفاده از قطعات چینی ضعف های موجود در آنها همچنان باقی مانده و بدین ترتیب هرگز پیشرفت نکرده و همچنان در پشت سر رقبا باقی خواهیم ماند.

هواوی حدود دو هفته پیش از گوشی های سری میت ۶۰ رونمایی کرد. استفاده از تراشه های هفت نانومتری در آنها باعث حواشی زیادی شد. این در حالی است که قیمت این گوشی از گوشی های آیفون کمتر بوده و به همین دلیل چینی ها برای خرید آن بیشتر ترغیب خواهند شد.

در این میان نمایندگان مجلس آمریکا تولید و بکارگیری این تراشه ها توسط هواوی را نوعی نقص تحریم ها توسط این شرکت دانسته و خواستار تحریم های بیشتر نسبت به این شرکت شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال