فاش شدن اطلاعات بیش از ۲۰ هزار کارمند وزارت دفاع آمریکا تایید شد

ایمیل ارسالی از طرف وزارت دفاع ایالات متحده به کارمندان فعلی و سابق این وزارتخانه نشان دهنده فاش شدن اطلاعات شخصی این تعداد از کارمندان است. در حالی فاش شدن اطلاعات این تعداد از کارمندان در اوایل سال ۲۰۲۳ شناسایی شد، که اطلاع رسانی این سازمان به کارمندان اکنون انجام گرفته و تاثیر آن روی […]

ایمیل ارسالی از طرف وزارت دفاع ایالات متحده به کارمندان فعلی و سابق این وزارتخانه نشان دهنده فاش شدن اطلاعات شخصی این تعداد از کارمندان است. در حالی فاش شدن اطلاعات این تعداد از کارمندان در اوایل سال ۲۰۲۳ شناسایی شد، که اطلاع رسانی این سازمان به کارمندان اکنون انجام گرفته و تاثیر آن روی بیش از ۲۰ هزار نفر از کارمندان بوده است. پیکربندی نادرست باعث هک شدن سرور بدون نیاز به رمز عبور بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده وزارت دفاع طی ایمیلی به کارمندان خود اعلام کرد ایمیل های آنها از طریق یک ارائه دهنده خدمات در اینترنت فاش شده است ایمیل‌های فاش شده دارای اطلاعات قابل شناسایی شخصی بوده و هنوز جزئیات مربوط به این اطلاعات مشخص نشده است. اما به طور کلی می‌توان گفت این اطلاعات شخصی شامل آدرس خانه شماره امنیت اجتماعی و دیگر جزئیات حساس خواهد بود.

نحوه فاش شدن این اطلاعات نیز به یک سرور ایمیل ابری دائم مربوط می‌شود که باعث شده است تا ایمیل‌های حساس در وب فاش شود. این سرور در فضای ابری مایکروسافت برای مشتریان دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. احتمالاً پیکربندی نادرست سرور باعث شده است تا بدون نیاز به رمز عبور و از طریق اینترنت بتوان به آن دسترسی پیدا کرده و اطلاعات حساس آن را فاش کرد.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرد: اکنون با توجه به امنیتی بودن عملیات اطلاعات و اظهار نظری در مورد وضعیت شبکه‌ها و سیستم‌ها ارائه نخواهد شد. سرور مورد نظر در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ آسیب دیده و پس از شناسایی از دسترس خارج شده است. وزارت دفاع ایالات متحده راه‌های پیشگیری و شناسایی حوادث سایبری را بهبود بخشیده و طی اطلاع رسانی به افراد آسیب دیده تعامل خود با ارائه دهندگان خدمات را افزایش داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال