اتحادیه اروپا فعالیت‌های اپل در زمینه خنثی‌سازی تولید کربن را گمراه کننده خواند

بسیاری از شرکت‌های حامی محیط زیست اعلام کرده‌اند کاهش مصرف کربن که توسط اپل مورد استفاده قرار گرفته است نادرست بوده و باعث گمراه کردن مصرف کنندگان شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً در مورد کاهش مصرف کربن و خنثی سازی آن در محصولات خود مواردی را بیان کرده است. […]

بسیاری از شرکت‌های حامی محیط زیست اعلام کرده‌اند کاهش مصرف کربن که توسط اپل مورد استفاده قرار گرفته است نادرست بوده و باعث گمراه کردن مصرف کنندگان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً در مورد کاهش مصرف کربن و خنثی سازی آن در محصولات خود مواردی را بیان کرده است. در حالی که بسیاری از گروه‌های زیست محیطی اروپایی و یا ناظران بازار مصرف کنندگان این ادعاها را در زمینه کاهش مصرف کربن مورد انتقاد قرار داده‌ و گفته‌اند این اطلاعات بسیار گمراه کننده بوده است.

اپل ساعت هوشمند جدید خود را در شهریور ماه معرفی کرده و به عنوان محصول بدون کربن از آن یاد کرده است. در حالی که یک سازمان تحقیقات محیط زیستی در چین با انتقاد از آن نظر دیگری در مورد محصول بدون کربن اپل داشته است. همچنین مخالفات بیشتری از سوی گروه‌های اروپایی در مورد این محصول صورت گرفته است.

مونیک گوینس مدیر کل سازمان مصرف کنندگان در اروپا در این مورد در گزارشی اعلام کرد: از نظر علمی ادعاهای مربوط به کاهش مصرف کربن در محصول اپل نادرست بوده و باعث گمراه شدن مصرف کنندگان شده است. از این رو اتحادیه اروپا در تصمیم جدید قصد دارد با هدف ممنوع کردن چنین ادعاهایی در بازار این پیام‌های جعلی را پاک کرده و اپل واچ نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

در مقابل چنین انتقاداتی اپل اقدامات خود را برای ساخت محصولات با عنوان کربن خنثی عامل اثبات دیگری برای تعهد خود در مورد اقلیم دانسته است. اپل در این مورد در گزارشی در فایننشال تایمز اعلام کرد برای دستیابی به اهداف جهانی آب و هوا و برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و با هدف سرمایه‌گذاری در حفاظت از محیط زیست در حذف کربن تلاش خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال