اتحادیه اروپا می خواهد باتری های قابل تعویض را به گوشی‌های هوشمند برگرداند

اتحادیه اروپا در تصمیمی جدید قصد دارد دوباره باتری های قابل تعویض را به دستگاه‌های قابل‌حمل مانند گوشی‌های هوشمند بازگرداند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه اروپا اخیراً تصمیمات مهمی در رابطه با تولید کنندگان محصولات الکترونیکی گرفته است. آخرین قانون این اتحادیه مربوط به سازندگان گوشی های هوشمند است که آنها […]

اتحادیه اروپا در تصمیمی جدید قصد دارد دوباره باتری های قابل تعویض را به دستگاه‌های قابل‌حمل مانند گوشی‌های هوشمند بازگرداند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه اروپا اخیراً تصمیمات مهمی در رابطه با تولید کنندگان محصولات الکترونیکی گرفته است. آخرین قانون این اتحادیه مربوط به سازندگان گوشی های هوشمند است که آنها را ملزم به پشتیبانی از اپ استور های شخص ثالث خواهد کرد. همچنین گروه تولید کنندگان گوشی موبایل تا اواخر ۲۰۲۴ فرصت دارند تا از پورت USB C در دستگاه های خود استفاده کنند. این قانون شامل آیفون های اپل نیز خواهد شد. علاوه بر آن، این اتحادیه قصد دارد در یک توافق موقت باتری های قابل تعویض را نیز به گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی برگرداند.

در صورتی که قانون جدید تصویب شود تولیدکنندگان حدود سه سال و نیم فرصت خواهند داشت تا دستگاه‌های جدید را بر طبق قانون اتحادیه اروپا بازسازی کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند باتری های معیوب را از دستگاه خارج کرده و آن را تعویض کنند. احتمالاً این قانون در صورت تصویب کلیه باتری های قابل حمل را شامل خواهد شد. این در حالی است که باتری های قابل تعویض پیش از این در تلفنهای همراه مورد استفاده قرار می گرفت. اما به دلایلی دیگر از این نوع باتری استفاده نشد.

سازندگان گوشی های تاشو در آینده برای تعویض باتری توسط کاربر با چالش بزرگی مواجه خواهند بود. زیرا در این نوع از گوشی ها دو باتری به صورت مجزا در دو نیمه قرار گرفته شده است. همچنین برای متعادل کردن فضا و وزن دستگاه این دو باتری با کابل های روبانی طی یک طراحی ویژه به یکدیگر متصل هستند. برای این که باتری ها قابل تعویض باشند نیاز است تا طراحی دیگری با امکان دسترسی انجام گیرد. این قانون علاوه بر تعویض باتری سازندگان را به داشتن برچسب ها و کدهای کیو آر ملزم می کند که روی باتری ها چسبانده شود روی این برچسب اطلاعاتی مانند ظرفیت، دوام، ترکیب شیمیایی و نماد ثبت میشود.

از مهمترین دلایل تصمیم گیری اتحادیه اروپا نگرانی های زیست محیطی است. این اتحادیه قصد دارد در این رابطه باتری های قدیمی را نیز جمع آوری کند. گفته می شود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷۳ درصد از باتری های قابل حمل و قدیمی جمع آوری خواهد شد.