وقایع لبه منظومه شمسی باعث سردرگمی دانشمندان شد

دانشمندان می گویند وقایعی در لبه منظومه شمسی در حال رخ دادن است که هنوز دلیلی برای آن پیدا نکرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با کشف چیزی شبح وار در لبه منظومه شمسی دچار سردرگمی شده اند. زیرا اتفاقات آن خارج از توان علمی آنهاست و هنوز نتوانسته اند […]

دانشمندان می گویند وقایعی در لبه منظومه شمسی در حال رخ دادن است که هنوز دلیلی برای آن پیدا نکرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با کشف چیزی شبح وار در لبه منظومه شمسی دچار سردرگمی شده اند. زیرا اتفاقات آن خارج از توان علمی آنهاست و هنوز نتوانسته اند توضیحی برای آن پیدا کنند. آنها باید منتظر باشند تا ناسا در سال ۲۰۲۵ کاوشگر جدید خود را به این مکان ارسال کند.

دانشمندان حین بررسی های خود متوجه شدند هلیوپوز، مرز بین هورسپهر و هلیوسفر و فضای میان ستاره ای و عمیق (مواد بین ستارگان) در حال موج زدن است. همچنین در این فضا زوایایی مورب به شکلی عجیب در حال ایجاد شدن است.

هلیوپوز به عنوان ناحیه کروی اطراف خورشید مملو از باد خورشیدی و میدان های مغناطیسی خورشیدی است که شامل الکترونها و پروتون هاست و بطور پیوسته در معرض یون های اعماق فضاست.

هلیوسفر یا هورسپهر شامل کل منظومه شمسی و میدان مغناطیسی خورشیدی است که تا کیلومترها پس از مدار پلوتو را نیز شامل میشود. این پهنه حباب مانند نیز بطور دائم در معرض پلاسمایی است که از خورشید خارج میشود.

دانشمندان با مطالعه داده های دو فضاپیمای وویجر ۱ و ۲ و همچنین کاوشگر مرز بین ستاره ای ناسا این بخش را مورد بررسی قرار می دهند. به گفته آنان بادهای خورشیدی و محیط بین ستاره ای با هل دادن یکدیگر و یا به پیش کشیدن، در حال ایجاد یک مرز همیشه متحرک هستند. این داده ها مدل های را ایجاد کردند که می تواند تغییرات هلیوپوز را پیش بینی کند.

داده های اخیر مربوط به سفرهای وویجر ۱ و ۲ نشان می دهد هلیودوز در زمان کوتاهی شکل خود را تغییر داده است. دانشمندان مطالعه این بخش را ادامه می دهند تا کاوشگر جدید ناسا به نام نقشه برداری و کاوش بین ستاره ای کار خود را آغاز کند و بتواند داده های بیشتری را از این مکان ارسال کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال