ربات نسوز بهتر از آتش‌نشان‌ها عمل می‌کند

محققان نوعی ربات نسوز توسعه دادند که می‌تواند دمای ۶۵۰ درجه سانتیگراد را تحمل کرده و به راحتی با ساختمان‌های در حال سوختن نفوذ کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات جدید دانشمندان که ۹۰ هزار دلار قیمت دارد به صورت نسوز توسعه داده شده و می‌تواند برای نجات مردم به ساختمان‌های […]

محققان نوعی ربات نسوز توسعه دادند که می‌تواند دمای ۶۵۰ درجه سانتیگراد را تحمل کرده و به راحتی با ساختمان‌های در حال سوختن نفوذ کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات جدید دانشمندان که ۹۰ هزار دلار قیمت دارد به صورت نسوز توسعه داده شده و می‌تواند برای نجات مردم به ساختمان‌های در حال سوختن نفوذ کند. در حال حاضر ‌آتش سوزی‌های جنگلی به دلیل تغییرات اقلیمی بسیار افزایش یافته و بدین ترتیب ماموریت‌های نجات نیز برای ماموران آتش نشانی خطرناک‌تر شده‌اند. چندین شرکت مختلف و تیم‌های دانشمندان ربات هایی را توسعه دادند که بتواند قبل از ورود آتش‌نشان‌ها شرایط ساختمان را بررسی کند.

جدیدترین نمونه ربات آتش‌نشان به نام فایربات از طریق کنترل از راه دور نظارت شده و قابلیت تحمل دمای بالای ۶۵۰ درجه خواهد داشت. در مقام مقایسه باید گفت آتش‌نشان با استفاده از لباس‌های مخصوص تنها برای مدت ۱۵ دقیقه می‌تواند در این دما دوام بیاورد.

این ربات می‌تواند به مدت ۴ ساعت مورد استفاده قرار گرفته و با بازوهای اره مانند خود به حرکت دیگر ربات‌ها کمک خواهد کرد. شرکت سازنده از فناوری بیسیم در این ربات استفاده کرده و می‌توان تا فاصله یک و نیم کیلومتری داده‌ها را به گیرنده منتقل کرد. بنابراین اپراتور این ربات می‌تواند از فاصله دور از طریق نمایشگر و دسته بازی مخصوص حرکات ربات را در داخل ساختمان‌های در حال سوختن مشاهده و هدایت کند.

این ربات برخلاف آتش‌نشان‌ها از سرعت بالایی در عملکرد برخوردار بوده و می‌تواند دو برابر سریع‌تر نسبت به یک آتش‌نشان از ابزارها و لوازم استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال