اولین کشتی مجهز به سوخت آمونیاک در مرحله توسعه قرار دارد

نروژ برای نخستین بار یک کشتی کانتینری با سوخت آمونیاک موسوم به یارا ایده توسعه می‌دهد که می‌تواند از سوخت آمونیاک برای تامین انرژی خود استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار کشتی کانتینری با قابلیت سوخت آمونیاک خواهد ساخت که در آن یک بسته باتری ۲۵۰ کیلووات ساعتی […]

نروژ برای نخستین بار یک کشتی کانتینری با سوخت آمونیاک موسوم به یارا ایده توسعه می‌دهد که می‌تواند از سوخت آمونیاک برای تامین انرژی خود استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار کشتی کانتینری با قابلیت سوخت آمونیاک خواهد ساخت که در آن یک بسته باتری ۲۵۰ کیلووات ساعتی نیز استفاده می‌شود. قرار است این کشتی تا سال ۲۰۲۶ برای بهره‌برداری آماده شود. ساخت این کشتی نیز استفاده از آن برای سفر بین اسلو، برویک هامبورگ و برمر هاون است. شرکت سازنده این کشتی می‌گوید در حال حاضر جهان تحت یک بحران اقلیمی قرار دارد و همه باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در اسرع وقت نیروی خود را جمع آوری کنند.

ساخت کشتی مورد نظر توسط یک شرکت نروژی با نام یارا کلین انرژی انجام می‌شود که در زمینه تولید آمونیاک فعالیت می‌کند. در ساخت آن شرکت لجستیک دریایی نورث سی کانتینر لاین نیز همکاری خواهد داشت.

در حال حاضر حدود ۲.۸ درصد از انتشار کربن دی اکسید در جهان در اثر حمل و نقل دریایی ایجاد می‌شود. این مقدار در سال گذشته حدود ۷۰۶ میلیون تن بوده است. در حالی که استفاده از آمونیاک خالص به عنوان سوخت می‌تواند در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای موثر باشد. همچنین کشتی‌های مخصوص جابجایی کالا می‌توانند از این سوخت برای فعالیت خود بدون هیچگونه آلاینده‌ای در جهان استفاده کنند. شرکت یارا که در زمینه تولید آمونیاک فعالیت می‌کند قصد دارد آمونیاک مورد نیاز برای سوخت این کشتی را عرضه کند. این سوخت به روش غیر فسیلی و تقریباً بدون کربن تولید خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال