اولین سازه آزمایشگاهی انتقال انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا در چین ساخته شد

محققان دانشگاه شیدیان در چین اولین آزمایشگاه خورشیدی فضایی ساخت اند که با ارتفاع ۷۵ متر می تواند تمامی مراحل آزمایش تولید و انتقال انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا را انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از راه حل های غلبه بر مشکلات انرژی جهان تولید انرژی خورشیدی از فضا […]

محققان دانشگاه شیدیان در چین اولین آزمایشگاه خورشیدی فضایی ساخت اند که با ارتفاع ۷۵ متر می تواند تمامی مراحل آزمایش تولید و انتقال انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از راه حل های غلبه بر مشکلات انرژی جهان تولید انرژی خورشیدی از فضا است. قیمت استفاده از این روش مانند همجوشی هسته ای همراه با هزینه های توسعه و ضرب‌الاجل هایی خواهد بود. دانشمندان دانشگاه شیدیان در چین یک آرایه زمینی برای جمع‌آوری انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا به عنوان پروژه OMEGA ساختند. قرار است این نیروگاه به ماهواره های مداری متصل شده و انرژی خورشیدی تولید شده توسط آنها را از طریق پرتوهای مایکروویو با فرکانس بالا به زمین منتقل کند.

 علاوه بر آن پنج زیرسیستم مختلف در این نیروگاه قرار داده شده است تا وظیفه توسعه آرایه های انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا را انجام دهد. این انرژی از پتانسیل بالایی برخوردار است زیرا می‌تواند به طور مداوم در جمع آوری انرژی سهیم باشد. حتی مشکلاتی مانند آب و هوای بد و یا انتظار برای طلوع آفتاب را نیز نخواهد داشت. البته در این بین موانعی مانند ارزیابی اثرات پرتو انرژی با فرکانس بالا بر ارتباطات یا ترافیک هوایی و همچنین ایجاد رفاه ساکنان مجاور نیروگاه ها هنوز وجود دارد.

طرح اولیه این پروژه در سال ۲۰۱۴ توسط دانشکده مهندسی الکترومکانیک شیدیان پیشنهاد شده بود. سپس ساخت آن در سال ۲۰۱۸ با هدف تحقق متمرکز سازی نور با راندمان بالا و تبدیل فتو الکتریک مایکروویو، انتشار امواج مایکروویو و بهینه سازی شکل موج اندازه گیری و کنترل پرتوهای مایکروویو آغاز شد. به گفته محققان این دانشگاه در آزمایشی توسط گروهی از کارشناسان، کارایی این سازه در انتقال بیسیم مایکروویو برق در فاصله ۵۵ متری مورد تایید قرار گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال