اولین هزارپا واقعی در یک معدن در استرالیا کشف شد

دانشمندان برای اولین بار توانستند در اعماق یک معدن در استرالیا یک هزار پای واقعی با بیش از هزار پا کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون موجوداتی که با نام هزارپا کشف شده بودند حداکثر ۷۵۰ پا داشتند. اما اکنون دانشمندان توانستند اولین هزارپای واقعی را که بیش از هزار […]

دانشمندان برای اولین بار توانستند در اعماق یک معدن در استرالیا یک هزار پای واقعی با بیش از هزار پا کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون موجوداتی که با نام هزارپا کشف شده بودند حداکثر ۷۵۰ پا داشتند. اما اکنون دانشمندان توانستند اولین هزارپای واقعی را که بیش از هزار پا دارد کشف کنند. این هزارپای واقعی دارای ۱۳۰۶ پا است که بی سابقه ترین موجود در بین حیوانات محسوب می‌شود و در گونه Eumillipes Persephone طبقه بندی خواهد شد.

تعداد ۴ عدد از این هزارپای واقعی در یک معدنی در گلدفیلد شرقی در استرالیا کشف شد. طول آن ۹.۵ سانتی متر و شامل یک سر بدون چشم مخروطی شکل، دو شاخک و یک منقار است.

کاشف این موجود پاول مارک، از دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک ویرجینیا بود که توانست هنگام کاوش مواد معدنی در یک حفره ای در عمق ۶۰ متری آن را کشف کند. تاکنون هیچ هزارپای واقعی بیش از ۷۵۰ پا کشف نشده بود و برخلاف نامشان هیچ کدام هزارپا ندارند. اکنون نیز یافتن چنین هزارپایی با بیش از ۱۳۰۶ پا رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

این گونه نادر به جای چشم از شاخک های خود برای مسیریابی استفاده می کند. به گفته مارک پاهای زیاد می‌تواند آنها را برای حرکت در میان منافذ خاک که محل زندگی اصلی آنها محسوب می شود کمک کرده و با ایجاد نیرویی در آن حرکت کنند. محققان معتقدند تنوع زیستی در منطقه گلدفیلد شرقی در استرالیا بالا است و پس از این کشف نیاز است تا فعالیتهای مربوط به حفر معدن در این منطقه کاهش یابد تا محل زندگی آنها حفظ شود. نویسندگان مقاله استخراج طلا، نیکل و دیگر مواد معدنی از معادن گلدفیلد را آسیبی به گونه‌های موجود در این منطقه می دانند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال