دولت فرانسه خواستار توقف فروش آیفون ۱۲ به دلیل تشعشعات بیش از حد مجاز شد

فرانسه درخواست توقف فروش آیفون ۱۲ را به اپل اعلام کرد. این کشور معتقد است این گوشی دارای تشعشعات بیشتر از حد مجاز است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق دستور دولت فرانسه اکنون اپل دو هفته مهلت دارد تا به این موضوع رسیدگی کند. در غیر این صورت ممکن است دستور […]

فرانسه درخواست توقف فروش آیفون ۱۲ را به اپل اعلام کرد. این کشور معتقد است این گوشی دارای تشعشعات بیشتر از حد مجاز است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق دستور دولت فرانسه اکنون اپل دو هفته مهلت دارد تا به این موضوع رسیدگی کند. در غیر این صورت ممکن است دستور جمع آوری این گوشی صادر شود.

وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه در مصاحبه ای در این کشور اعلام کرد اپل باید فروش آیفون ۱۲ را به دلیل وجود تشعشعات بیش از اندازه متوقف کند. به گفته وی این موضوع باید ظرف ۲ هفته توسط اپل پاسخ داده شود. در غیر اینصورت دستور جمع آوری این گوشی را صادر خواهم کرد.

نهاد نظارت بر تشعشعات در فرانسه اخیرا با آزمایش های انجام شده روی آیفون ۱۲ متوجه شد آهنگ جذب ویژه در این گوشی نسبت به حالت استاندارد کمی بالاتر بوده و این موضوع باعث شده است تا وزیر اقتصاد فرانسه چنین دستوری را صادر کند. وی معتقد است یک به روز رسانی نرم افزاری می تواند این مشکل را حل کند. رگولاتوری فرانسه قصد دارد این نتیجه را به دیگر رگولاتوری های اتحادیه اروپا نیز ارسال کند. بنابراین احتمال ایجاد این ممنوعیت در دیگر کشورهای عضو این اتحادیه نیز وجود دارد.

این نهاد فرانسوی در بررسی های خود متوجه شد آیفون ۱۲ می تواند در هنگام قرارگیری در جدید حدود ۵.۷۴ وات به ازای هر کیلوگرم تشعشعات داشته باشد. در حالیکه حد استاندارد مربوط به آن ۴ وات به ازای یک کیلوگرم است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال