گلکسی S8 سامسونگ با چیپ اگزینوس 8895 و پردازنده گرافیکی Mali-G71 عرضه می‌شود

در کشور کره‎جنوبی، یکی از مقامات رسمی بخش Samsung LSI شرکت سامسونگ که سعی در فروش اطلاعات محرمانه‎ای در رابطه با فرآیند ساخت چیپ 14 و 10 نانومتری این شرکت به رقبای چینی‎اش داشت توسط پلیس محلی دستگیر شد. با آن‎که این شخص توسط سامسونگ تحت تعقیب قانونی قرار گرفته است، اطلاعات این اسناد به […]

در کشور کره‎جنوبی، یکی از مقامات رسمی بخش Samsung LSI شرکت سامسونگ که سعی در فروش اطلاعات محرمانه‎ای در رابطه با فرآیند ساخت چیپ 14 و 10 نانومتری این شرکت به رقبای چینی‎اش داشت توسط پلیس محلی دستگیر شد. با آن‎که این شخص توسط سامسونگ تحت تعقیب قانونی قرار گرفته است، اطلاعات این اسناد به بیرون درز پیدا کرده است و نشان از این دارد که گوشی‎هوشمند پرچم‎دار سال بعد این غول کره‎ای یعنی گلکسی اس 8 قرار است از یک سیستم روی چیپ با فناوری 10 نانومتری استفاده کند. وب‎سایت SamMobile اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع دریافت کرده است که منبع آن‎ها ممکن است از اسناد محرمانه باشد یا نباشد.

گفته می‎شود، گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ از یک پردازنده‎ی اگزینوس 8895 با فناوری 10 نانومتری استفاده می‎کند و در کنار آن آخرین واحد گرافیکی شرکت ARM یعنی Mali-G71 دیده می‎شود. این پردازنده‎ی جدید گرافیکی طبق شنیده‎ها قدرتی تقریبا دو برابری در مقایسه با GPU استفاده شده در گلکسی اس 7 یعنی Mali-T880 دارد. هم‎چنین به نظر به نسبت واحد پردازش گرافیکی موجود در چیپست 10 نانومتری شرکت رقیب یعنی کوالکام، چیپست اسنپ‎دراگون 830، سریع‎تر است، تراشه‎ای که کوالکام سال بعد از آن رونمایی خواهد کرد. گرچه هنوز اطلاعات موثقی در رابطه با نسل بعدی پردازنده‎های گرافیکی کوالکام یعنی آدرنو دیده نمی‎شود تا بتواند صحت این ادعا را بررسی کرد.

پردازنده‎ی گرافیکی Mali-G71 از معماری جدیدی به اسم Bifrost بهره می‎برد و طراحی آن به عنوان یک راه‎حل مبدا به مقصد برای محتویات 4K و واقعیت مجازی است. هم‎چنین این پردازنده‎ی گرافیکی از فناوری‎هایی نظیر ولکان، OpenGL ES 3.2، GPU Computer و Android RenderScript پشتیبانی می‎کند. این واحد سخت‎افزاری دارای سرعت کلاک 850 مگاهرتز است و توان عملیاتی آن به نسبت Mali-T880 دو برابر بیشتر است.

با توجه به هسته‎ی گرافیکی با این قدرت، سامسونگ ممکن است به دنبال مجهز کردن گوشی گلکسی اس 8 با یک نمایشگر با دقت 4K، بهبود بخشیدن تجربه‎ی کار با محتویات واقعیت مجازی و ویدئوهای با دقت بالا باشد. گرچه این شرکت هنوز به صورت رسمی نمایشگرهای اولد موبایل با دقت 4K را معرفی نکرده است.

ما کاملا مطمئن هستیم که در ماه‎های آتی در رابطه با گلکسی اس 8 سامسونگ صحبت‎های بیشتری خواهیم شنید و یقینا شما را نیز در جریان آن‎ها خواهیم گذاشت.

پردازنده گرافیکی Mali-G71 موجود در گلکسی اس 8 سامسونگ

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال