نمایشگر آیفون ۱۶ با فناوری میکرولنز پرنورتر خواهد بود

اپل قصد دارد در آیفون ۱۶ از فناوری میکرولنز استفاده کند. این فناوری باعث می‌شود تا نمایشگر روشنایی بیشتری داشته و همچنین مصرف انرژی آن نیز کمتر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرگزاری‌های بسیاری در مورد بررسی ایده استفاده از فناوری میکرولنز گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند. این گزارش‌ها نشان می‌دهد احتمالاً […]

اپل قصد دارد در آیفون ۱۶ از فناوری میکرولنز استفاده کند. این فناوری باعث می‌شود تا نمایشگر روشنایی بیشتری داشته و همچنین مصرف انرژی آن نیز کمتر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرگزاری‌های بسیاری در مورد بررسی ایده استفاده از فناوری میکرولنز گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند. این گزارش‌ها نشان می‌دهد احتمالاً اپل قصد دارد از فناوری میکرولنز در پنل اولد آیفون ۱۶ استفاده کند. در این گزارش‌ها آمده است این فناوری علاوه بر افزایش روشنی نمایشگر میزان مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.

احتمالاً وظیفه اضافه کردن آرایه میکرولنز به نمایشگرها بر عهده سامسونگ و ال جی خواهد بود. زیرا این دو شرکت تامین کننده نمایشگرهای آیفون ۱۶ هستند. فناوری میکرولنز به نوعی فناوری گفته می‌شود که با تزریق میلیاردها لنز به پنل الگوی یکنواخت ایجاد کرده و بدین ترتیب باعث کاهش بازتاب‌های داخلی نور می‌شود. بدین ترتیب نور منعکس شده در داخل به بخش جلویی نمایشگر منتقل شده باعث پرنورتر شدن نمایشگر می‌شوند. میزان مصرف انرژی را نیز کاهش خواهند داد. این فناوری در واقع با تغییر مسیر نور برای افزایش نورتابی در قسمت جلویی پنل کار خود را انجام می‌دهد. البته در برخی مواقع ممکن است این فناوری نورتابی کناری را کاهش دهد در صورت وقوع این اتفاق میدان دید نمایشگر محدود می‌شود.

وجود این قابلیت در نمایشگرها باعث افزایش هزینه تولید خواهد شد. در این صورت قیمت آیفون ۱۶ افزایش یافته و این افزایش قیمت نیز به کاربران تحمیل می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال