فضاپیمای ژاپنی نمونه هایی از گازهای اعماق فضا را نیز به زمین منتقل کرد

فضاپیمای هایابوسا ۲ در روزهای گذشته توانسته ماموریت فضایی خود را با موفقیت به پایان رسانده و همچنین برخی نمونه های خاک از سیارک ریوگو را همراه با نمونه هایی از گاز این سیارک به زمین منتقل کند. برای اولین بار است که یک فضاپیما توانسته نمونه‌هایی از گازهای موجود در اعماق فضا را به […]

فضاپیمای هایابوسا ۲ در روزهای گذشته توانسته ماموریت فضایی خود را با موفقیت به پایان رسانده و همچنین برخی نمونه های خاک از سیارک ریوگو را همراه با نمونه هایی از گاز این سیارک به زمین منتقل کند. برای اولین بار است که یک فضاپیما توانسته نمونه‌هایی از گازهای موجود در اعماق فضا را به زمین بیاورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دانشمندان سازمان فضایی ژاپن JAXA در حال بررسی نمونه های منتقل شده در آزمایشگاه QLF هستند. در ابتدا تصور می‌شد این گازهای منتقل شده  ممکن است مربوط به زمین باشد. اما پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که گازهای محفظه انتقالی مربوط به ریوگو بوده است. همچنین این بررسی ها تایید کرده که منشاء این گازها نیز فرازمینی هستند. سازمان فضایی ژاپن در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد پس از باز کردن کپسول فضاپیمای هایابوسا ۲ در ژاپن توانسته به نمونه جمع‌آوری‌شده ۱۰۰ میلی گرمی از ریوگو دست پیدا کند.

دانشمندان این سازمان قصد دارند در آینده با کمک میکروسکوپهای نوری و بررسی طیف های مادون قرمز نمونه‌های این محفظه را به طور کامل بررسی کنند. قرار است نمونه های بررسی شده پس از تحقیقات گسترده و در پایان سال ۲۰۲۱ با نمونه های موجود در ناسا و یا آژانس های فضایی دیگر به اشتراک گذاشته شود.

هدف از این بررسی‌ها، کشف منبع حیات زمینی روی دیگر سیارکها است. به همین دلیل علاوه بر دانشمندان ژاپنی، ناسا نیز با کمک فضاپیمای OSIRIS-REx قصد دارد تا نمونه هایی از خاک سیارک بنو را نیز به زمین منتقل کند. کاوشگر ژاپنی حدود یک سال پیش از سطح ریوگو جدا شده و در تاریخ ۱۶ آذرماه توانست محموله خود را در استرالیا تحویل دهد. این فضاپیما در حدود ۱۶ ماه در ماموریت جمع آوری نمونه خاک از سیارک ریوگو بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال