بزرگترین ابر اتمی در جهان توسط تلسکوپ چین رصد شد

تلسکوپ فست چین که به دیافراگم پانصد متری مجهز است توانست بزرگترین ابر اتمی جهان را رصد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ قدرتمند چین توانست بزرگترین ابر اتمی جهان را مشاهده کند. این رصد در درک منشأ کیهان به دانشمندان کمک می کند. ماده اصلی این ابر هیدروژن است که […]

تلسکوپ فست چین که به دیافراگم پانصد متری مجهز است توانست بزرگترین ابر اتمی جهان را رصد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ قدرتمند چین توانست بزرگترین ابر اتمی جهان را مشاهده کند. این رصد در درک منشأ کیهان به دانشمندان کمک می کند.

ماده اصلی این ابر هیدروژن است که به وفور در کیهان وجود دارد. وسعت این کهکشان دو میلیون سال نوری است و اندازه آن نیز حدود ۲۰ برابر بزرگتر از کهکشان ماست. ستاره شناسان بین المللی با همکاری دانشمندان چینی موفق به این کشف شدند. آنها هنگام قراردادن تلسکوپ به سمت پنج قلوی استفان با فاصله ۲۹۰ میلیون سال نوری از زمین، این کهکشان را شناسایی کردند.

ژو کونگ، یکی از پژوهشگران آکادمی ملی نجوم در چین می گوید: تجمع ابرهای گازهای اتمی باعث ایجاد ستاره ها در جهان می شوند. درون یک کهکشان نیز تعداد زیادی ستاره از میلیون تا تریلیون وجود دارد. با کمک حساسیت بالای تلسکوپ فست حتی میزان بسیار کم اتم های هیدروژن در کهکشان های دور شناسایی می شوند. بنابراین می توان فرصت جدیدی برای مطالعه منشأ اجرام آسمانی پیدا کرد.

بزرگترین رشته گاز هیدروژن در کهکشان راه شیری نیز در در اوایل سال جاری کشف شد. این ابر اتمی که مگی نام دارد، به عنوان بزرگترین ساختار کهکشان راه شیری دارای ۳۹۰۰ سال نوری طول و عرضی معادل ۱۳۰ سال نوری است. منشأ اصلی هیدروژن در جهان در نزدیکی کهکشان هاست. زیرا گرانش باعث جمع شدن آنها و باعث ایجاد یک ستاره خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال