جنگ حقوقی ایکس و برزیل وارد مرحله جدیدی شد

شرکت ایکس، پلتفرم رسانه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک، به زودی نماینده قانونی خود را به دادگاه عالی برزیل معرفی خواهد کرد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت با حکم اخیر دادگاه مبنی بر مسدودسازی فعالیت خود در برزیل به دلیل نگرانی در خصوص گسترش گفتار نفرت، درگیر یک مناقشه حقوقی جدی […]

شرکت ایکس، پلتفرم رسانه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک، به زودی نماینده قانونی خود را به دادگاه عالی برزیل معرفی خواهد کرد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت با حکم اخیر دادگاه مبنی بر مسدودسازی فعالیت خود در برزیل به دلیل نگرانی در خصوص گسترش گفتار نفرت، درگیر یک مناقشه حقوقی جدی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، وکلای شرکت ایکس روز پنجشنبه اعلام کردند که این شرکت گامی مهم در جهت اجرای احکام قضایی برزیل برداشته و در حال حاضر در حال تکمیل فرآیند معرفی نماینده قانونی خود به دادگاه است. در ماه اوت، پس از ماه‌ها تنش بین ایلان ماسک و قاضی عالی برزیل، الکساندر دی موراس، دادگاه عالی به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی برزیل دستور داد تا دسترسی کاربران به پلتفرم ایکس را مسدود کنند. با این حال، به دلیل یک نقص فنی، کاربران برزیلی مجدداً توانستند به این پلتفرم دسترسی پیدا کنند.

دادگاه عالی برزیل به شدت با این اقدام شرکت ایکس مخالفت کرده و آن را تلاشی برای دور زدن حکم قضایی دانسته است. به همین دلیل، دادگاه تهدید کرده است که در صورت ادامه این روند، جریمه‌های سنگینی را علیه شرکت ایکس اعمال خواهد کرد. شرکت ایکس مدعی است که بازگشت موقت کاربران به پلتفرم در پی یک نقص فنی رخ داده است و این شرکت همچنان متعهد به همکاری با دولت برزیل برای حل این مسئله است.

لازم به ذکر است که پیش از این، دادگاه‌های برزیلی حساب‌های کاربری متعددی را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست و گفتار نفرت مسدود کرده بودند. ایلان ماسک این اقدامات را نوعی سانسور تلقی می‌کند. با توجه به قوانین برزیل، شرکت‌های خارجی فعال در این کشور موظف هستند نماینده قانونی خود را در این کشور معرفی کنند. شرکت ایکس نیز پس از بسته شدن دفاتر خود در برزیل، اکنون در حال انجام این فرایند است.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.