ارزش بازار شرکت‌های فناوری با هوش مصنوعی ۲.۴ تریلیون دلار اضافه شد

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی در یک سال گذشته توانسته است ارزش شرکت‌های بزرگ این حوزه را تا ۲.۴ تریلیون دلار افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت سرمایه‌گذاری در آمریکا به نام اکسل پارتنرز اخیراً گزارشی را در رابطه با ارزش بازار غول‌های فناوری در […]

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی در یک سال گذشته توانسته است ارزش شرکت‌های بزرگ این حوزه را تا ۲.۴ تریلیون دلار افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت سرمایه‌گذاری در آمریکا به نام اکسل پارتنرز اخیراً گزارشی را در رابطه با ارزش بازار غول‌های فناوری در سال جاری میلادی منتشر کرده است که نشان می‌دهد این فناوری‌ها توانسته ۲.۴ تریلیون دلار به ارزش بازار آنها اضافه کند. به عنوان مثال شرکت نزدک کامپوزیت یکی از شرکت‌های این حوزه بوده که با کمک فناوری هوش مصنوعی در طول ۱۸ ماه توانسته است به بالاترین نقطه اوج خود با ۸۰ درصد افزایش راه پیدا کند. این شرکت سرمایه‌گذاری در گزارش خود اعلام کرد ارزش سهام شرکت‌های بزرگی چون اپل مایکروسافت آمازون آلفابت و غیره نیز نسبت به سال گذشته حدود ۳۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در این بین NVidia بیشترین رشد را داشته و توانسته به شرکت‌های با ارزش تریلیون دلاری بپیوندد. این شرکت تراشه ساز با کمک تراشه‌های پرکاربرد خود که از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند توانست برای نخستین بار در ایالات متحده بیش از یک تریلیون دلار ارزش داشته باشد.

همچنین داده‌های اخیر نشان می‌دهد ارزش بازار بزرگترین شرکت‌های فناوری در سال جاری میلادی حدود ۲.۵ تریلیون دلار افزایش داشته که شاخص‌های اصلی آن مربوط به سرویس ابری و نرم‌افزارهای مرتبط با آن مانند Salesforce، Palantir و Unity بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال