قابلیت جدید فاش شده از پیکسل ۹ ضبط، رونویسی و خلاصه سازی تماس‌ها است

اپل در زمان معرفی هوش مصنوعی اختصاصی خود به قابلیت خلاصه سازی و ضبط تماس‌های تلفنی اشاره کرد. به نظر می‌رسد گوگل نیز برای رقابت هرچه بهتر با اپل از این ویژگی به نام یادداشت‌های تماس Call Notes در گوشی‌های سری پیکسل ۹ استفاده کرده است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند ضبط و […]

اپل در زمان معرفی هوش مصنوعی اختصاصی خود به قابلیت خلاصه سازی و ضبط تماس‌های تلفنی اشاره کرد. به نظر می‌رسد گوگل نیز برای رقابت هرچه بهتر با اپل از این ویژگی به نام یادداشت‌های تماس Call Notes در گوشی‌های سری پیکسل ۹ استفاده کرده است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند ضبط و رونویسی و خلاصه کردن تماس‌های تلفنی را در اختیار داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً یک منبع آگاه به نام دیلان روسل در شبکه اجتماعی ایکس به قابلیت جدیدی در پیکسل ۹ اشاره کرده که گزینه خلاصه سازی در آن وجود دارد. گزینه Call Notes یا یادداشت‌های تماس مکان ضبط و رونویسی تماس‌ها را بر عهده خواهد داشت. البته به طور مستقیم به گزینه خلاصه سازی در این ویژگی اشاره نشده اما با توجه به قابلیت‌هایی که در برنامه Recorder در سری پیکسل ۸ وجود دارد احتمالاً چنین گزینه‌ای در این ویژگی قرار گرفته است. گوگل در برنامه رکوردر فعلی به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند ضمن ضبط صدای محیط یک رونوشت و خلاصه از آن داشته باشند. این ویژگی به صورت کاملاً آفلاین و بدون نیاز به اینترنت در اختیار کاربران قرار دارد. وجود این عملکرد نشان دهنده این موضوع است که پیش از این قابلیت‌های پایه برای Call Notes در سری پیکسل ۸ نیز وجود داشته است.

اضافه شدن این ویژگی به سری پیکسل ۹ نشان می‌دهد iOS نیز ویژگی مشابهی به کاربران ارائه می‌کند. با توجه به اینکه پیکسل ۸ نیز توانایی‌های فنی برای این ویژگی برخوردار است بنابراین احتمال دارد قابلیت جدید علاوه بر پیکسل ۹ در پیکسل ۸ نیز در دسترس قرار بگیرد. گوگل از گوشی جدید خود در تاریخ 23 مرداد رونمایی میکند. باید تا آن روز منتظر ماند تا جزئیات بیشتری از این دستگاه منتشر شود. احتمالا Call Notes  میتواند یک قابلیت کاربردی برای کاربران باشد.