ایمپلنت جدید دست می‌تواند به استخوان جوش بخورد

همکاری محققان بین‌المللی منجر به توسعه یک دست بیونیک شده است که می‌تواند دردهای کاربر را بهبود بخشیده و همچنین به او استقلال بیشتری در انجام کارها بدهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جمعی از محققان ایتالیا، استرالیا، سوئد و ایالات متحده نوعی بازوی بیونیک تولید کرده‌اند که از طریق جوش خوردن […]

همکاری محققان بین‌المللی منجر به توسعه یک دست بیونیک شده است که می‌تواند دردهای کاربر را بهبود بخشیده و همچنین به او استقلال بیشتری در انجام کارها بدهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جمعی از محققان ایتالیا، استرالیا، سوئد و ایالات متحده نوعی بازوی بیونیک تولید کرده‌اند که از طریق جوش خوردن به استخوان‌ها با نورون‌های بدن همکاری کرده و می‌تواند عملکرد بالایی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. کارین یکی از کاربرانی است که بازوی بیونیک جدید روی دست وی نصب شده است. طبق گفته کارین دست جدید نسبت به پروتز‌های معمولی که غیر قابل اعتماد و بسیار ناراحت کننده بودند بهتر است. به گفته وی با کمک پروتز جدید می‌توان زندگی معمولی را به شیوه معنادار ادامه داد. وی پیش از این به دلیل استفاده از پروتزهای معمولی دچار درد شدید شده بود که وی را مجبور به استفاده از دوزهای بالای مسکن می‌کرد.

تیم تحقیقاتی محققان به رهبری مارکس اورتیز کاتالان رئیس تحقیقات بخش پروتزهای عصبی در استرالیا توانست یک پروتز الکترونیکی با نورون‌های بدن را ترکیب کند. پروتز جدید به طور موثر قادر به کنترل حرکات خواهد بود.

محققان با استفاده از روشی جدید با هدف دستیابی به اتصال دقیق‌تر فرایندی را پیاده‌سازی کردند که در آن تیتانیوم موجود در پروتز به بافت استخوانی جوش خورده و با ایجاد اتصال مکانیکی میتواند عملکرد آزادانه‌تری را نسبت به پروتزهای معمولی ارائه کند.  دست رباتیک جدید که توسط شرکت پرنسیلیا ساخته شده از اجزای منحصر به فردی بهره برده است که با استفاده از آن کاربر می‌تواند تا ۸۰ درصد از فعالیت‌های زندگی روزمره خود را به درستی انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال