لپ تاپ جدید هواوی مجهز به تراشه اختصاصی ۵ نانومتری رونمایی شد

هواوی جدیدترین محصول خود برای بازار چین را معرفی کرد که لپ تاپ Qingyun L540 است. در این لپ تاپ تراشه Kirin 9006c به کار رفته و برای ساخت این تراشه از لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده شده است. در صورت صحت این خبر هواوی به دستاورد بزرگی در این زمینه دست پیدا کرده است. به […]

هواوی جدیدترین محصول خود برای بازار چین را معرفی کرد که لپ تاپ Qingyun L540 است. در این لپ تاپ تراشه Kirin 9006c به کار رفته و برای ساخت این تراشه از لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده شده است. در صورت صحت این خبر هواوی به دستاورد بزرگی در این زمینه دست پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لپ تاپ جدید هواوی به نام Qingyun L540 دارای تراشه Kirin 9006c مجهز است که طراحی آن توسط Hisilicon انجام شده و ۵ نانومتری است. همچنین معماری آرم در آن به کار رفته و ۸ هسته دارد.

پیکربندی به کار رفته در این تراشه شامل ۴ کورتکس از نوع A77 و ۴ کورتکس از نوع A55 خواهد بود. همچنین حداکثر فرکانس هسته های کورتکس A55 به ۲.۰۵ گیگاهرتز خواهد رسید. در این تراشه از پردازشگر گرافیکی Mali G78 mp22 استفاده شده است.

این لپ تاپ مجهز به نمایشگر ۱۴ اینچی با پشتیبانی از طیف رنگی sRGB به صورت صد در صد است. یک باتری ۵۶ وات ساعتی نیز در این لپ تاپ استفاده شده است. این لپ تاپ قرار است با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت عرضه شود. مدل استاندارد این لپ تاپ دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی خواهد بود که با قیمت پایه ۹۲۰ دلار به بازار عرضه میشود. مدل دارای رم و حافظه بیشتر نیز با قیمت ۹۹۰ دلار به فروش می رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال