فیبر نوری جدید مهندسان ژاپنی سرعت انتقال داده را به ۲۲.۹ پتابیت بر ثانیه رساند

مهندسان ژاپنی توانستند با استفاده از یک فیبر نوری جدید رکورد سرعت انتقال داده را به ۲۲/۹ پتابیت بر ثانیه برسانند. با کمک این فیبر نوری در هر ثانیه داده‌ها با سرعتی به اندازه ۲۲ برابر کل ترافیک اینترنت جابجا خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه ملی فناوری اطلاعات در […]

مهندسان ژاپنی توانستند با استفاده از یک فیبر نوری جدید رکورد سرعت انتقال داده را به ۲۲/۹ پتابیت بر ثانیه برسانند. با کمک این فیبر نوری در هر ثانیه داده‌ها با سرعتی به اندازه ۲۲ برابر کل ترافیک اینترنت جابجا خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه ملی فناوری اطلاعات در ژاپن با کمک فیبر نوری جدید خود توانست انتقال داده‌ها را در رکورد تازه‌ای ثبت کند. موسسه فیبر نوری جدید توسعه یافته می‌تواند در هر ثانیه ۲۲ برابر ترافیک اینترنت جهان و با نرخ ۲۲.۹ پتابیت بر ثانیه باعث انتقال داده‌ها شود.

یک پتابید برابر با یک میلیون گیگابیت است بنابراین نرخ انتقال داده گفته شده بسیار سریع بوده و با استفاده از این فیبر نر نوری جدید به ثبت رسیده است. پیش از این این رکورد به ناسا تعلق داشت که توانسته بود داده‌ها را با نرخ ۴۶ ترابیت بر ثانیه منتقل کند.

مهندسان ژاپنی از طریق فیبر نوری جدید اتصال به اینترنت سریع‌تری را ارائه کرده‌اند نسبت به نرخ انتقال داده در سرعت کنونی بسیار متفاوت است.

فناوری این مهندسان برای دستیابی به این سرعت استفاده از ۳۸ هسته به جای یک هسته در فیبر نوری و برای انتقال داده بوده است. ترتیب هسته های به کار گرفته شده می‌توانند داده‌ها را در سه حالت مختلف و در ۱۱۴ کانال فضایی جابجا کنند. در مجموع سیستم گفته شده قادر خواهد بود داده‌ها را با نرخ ۲۲.۹ بتابید بر ثانیه انتقال دهد که نسبت به نرخ قبلی ثبت شده در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال