رکورد جدید دانشمندان در زمینه کامپیوتر کوانتومی؛ کنترل پردازنده کوانتومی ۶ کیوبیتی

دانشمندان موفق به ثبت رکورد جدیدی در توسعه کامپیوترهای کوانتومی شدند. آنها این بار توانستند بطور کامل کنترل یک پردازنده سیلیکونی با ۶ کیوبیت را بطور کامل در اختیار بگیرند. ثبت رکورد جدید می تواند گام موثری در پیشبرد اهداف این فناوری در آینده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کنترل تعداد […]

دانشمندان موفق به ثبت رکورد جدیدی در توسعه کامپیوترهای کوانتومی شدند. آنها این بار توانستند بطور کامل کنترل یک پردازنده سیلیکونی با ۶ کیوبیت را بطور کامل در اختیار بگیرند. ثبت رکورد جدید می تواند گام موثری در پیشبرد اهداف این فناوری در آینده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کنترل تعداد بیشتر بیت در کامپیوترهای کوانتومی امکان استفاده از این فناوری را در کامپیوترها افزایش می دهد. استفان فیلیپس از دانشگاه دلفت هلند در این زمینه توضیح میدهد: در حال حاضر رایانش کوانتومی دارای دو چالش مهم است. یکی از آنها توسعه کیوبیت هاست که باید کیفیت خوبی داشته باشند. دیگری توسعه معماری تا بتوان سیستم های بزرگی از کیوبیت ها را ساخت. کیوبیت های جدید ساخته شده توسط این مهندسان دارای الکترون های منفرد در یک ردیف هستند که فاصله آنها ۹۰ نانومتر است. چینش آنها همانند ترانزیستورها در تراشه های سیلیکونی است.

دانشمندان برای کنترل چرخش الکترون ها بهینه سازی های دقیقی را در شیوه های آماده سازی و مدیریت الکترون ها انجام دادند. وضعیت کیوبیت نیز بر اساس این چرخش مشخص میشود. همچنین دانشمندان موفق به ساخت گیت های منطقی و سیستم های دارای دو یا سه الکترون شدند. به گفته دانشمندان مشاهده و مدیریت کیوبیت ها از طریق تابش ریزموجی میدان مغناطیسی و پتانسیل الکتریکی از چرخش الکترون ها بدست آمد. آنها حتی توانستند این الکترون ها را در تعامل با یکدیگر قرار دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال