راهکار جدید پژوهشگران آمریکایی برای تبدیل پلاستیک به نوعی دیگر

محققان آمریکایی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای روش جدیدی را برای تبدیل پلاستیک به نوعی در ابداع کردند. با این روش می توان به اندازه خروج سه میلیون خودرو از جاده از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان به دنبال راهکارهای جدید بازیافتی هستند […]

محققان آمریکایی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای روش جدیدی را برای تبدیل پلاستیک به نوعی در ابداع کردند. با این روش می توان به اندازه خروج سه میلیون خودرو از جاده از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان به دنبال راهکارهای جدید بازیافتی هستند تا بتوانند از بار زیست محیطی زباله های پلاستیکی بکاهند. به همین دلیل آنها روش جدیدی را برای بازیافت مناسب ارائه کرده اند. به گفته آنها می توان سیستمی را برای پیاده سازی این فناوری ارائه کرد که با کمک آن امکان کاهش گسترده گازهای گلخانه ای وجود دارد.

هدف اصلی این گروه پژوهشی از دانشمندان برداشتن گامی موثر در اقتصاد چرخشی برای پلاستیک بود. بدین ترتیب پیش از رسیدن این مواد به محل دفن می توان با کمک فناوری بازیافت آنها را به محصول دیگری تبدیل کرد.

پژوهشگران با استفاده از یک کاتالیزور تلاش کردند تا هیدروژن را از ماده پلی اتیلن که ماده اصلی پلاستیک است حذف کنند. کاتالیزور دیگری نیز برای شکافتن مولکول ها و درپوش انتهایی استفاده شد. کاتالیزور سوم نیز وظیفه امتداد این زنجیره را تا انتها بر عهده دارد تا فرآیند مجددا تکرار شود. در نهایت ماده پروپیلن باقی خواهد ماند که دومین پلاستیک پرمصرف جهان است.

به گفته این محققان میتوان در آینده از راکتور برای جریان مداوم این تبدیل استفاده کرد و یا حتی با طراحی کاتالیزورهای سریع تر و پربازده تر نیز می توان کارایی آن را افزایش داد. در تجزیه و تحلیل اولیه مشخص شد که تنها در صورتی که ۲۰ درصد از پلی اتیلن جهان با این روش در مسیر بازیابی قرار بگیرند به اندازه خروج سه میلیون خودرو از جاده ها شاهد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال