شرکت نروژی بزرگترین تولید کننده کشتی‌های هیدروژنی در جهان می‌شود

شرکت نروژی قصد دارد بزرگترین کشتی هیدروژنی در جهان با طول ۱۱۷ متر را بسازد که تنها با استفاده از سوخت هیدروژن سبز بتواند مسافران را به قطب شمال حمل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارخانه کشتی سازی نروژی تلاش دارد تا ساخت بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی در جهان را به عنوان […]

شرکت نروژی قصد دارد بزرگترین کشتی هیدروژنی در جهان با طول ۱۱۷ متر را بسازد که تنها با استفاده از سوخت هیدروژن سبز بتواند مسافران را به قطب شمال حمل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارخانه کشتی سازی نروژی تلاش دارد تا ساخت بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی در جهان را به عنوان نشانه‌ای از تغییر و تحول در صنعت کشتی‌سازی و حمل و نقل بسازد.

این شرکت با نام میکل باست در نروژ قراردادی را با شرکت حمل و نقل دریایی تورگاتن نورد منعقد کرده است تا به ساخت دو کشتی هیدروژنی بزرگ بپردازد. این کشتی‌ها می‌توانند حداکثر ۱۲۰ وسیله نقلیه را در طولانی‌ترین مسیر کشتی نوردی و برای فعالیت در آب‌های قطب به شمال حمل کنند. شرکت نروژی میکل باست وظیفه طراحی این کشتی‌ها را بر عهده داشته و رونمایی آن در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد.

با توجه به اینکه حمل و نقل مسافر با سوخت هیدروژن در این مسیر سخت و طولانی پیش از این هرگز انجام نگرفته بود و با چالش های فراوانی روبرو است، این پروژه اهمیت زیادی دارد. طراحی این کشتی و راه حل‌های فنی آن در مسافت‌های طولانی باید به گونه‌ای لحاظ شود که در آن ملاحظات ایمنی آبراه‌های در معرض آب و هوای متغیر و شدید در نظر گرفته شود.

قرار است بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان یک مسیر ۲۷۸ کیلومتری را به شکل حمل و نقل دریایی طی کنند. طول این کشتی ها ۱۱۷ متر بوده و از هیدروژن سبز به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده می‌کنند. طبق گفته شرکت سازنده کشتی‌های مورد نظر حداقل ۸۵ درصد از مسافت را در آب‌های قطب شمال با استفاده از این نوع سوخت طی خواهند کرد. همچنین واحدهای ذخیره هیدروژن در این کشتی‌ها سوخت پیل‌های سوختی را تامین کرده و می‌توانند انرژی مورد نظر را به برق برای تامین نیروی سیستم‌های کمکی و محرک در کشتی‌ها تبدیل کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال