تعداد حملات سایبری در سال ۲۰۲۳ رکوردشکنی کرد

سازمان مرکز منابع سرقت هویت در گزارش جدیدی اعلام کرد تاکنون ۲۱۱۶ مورد سرقت از داده‌های کاربران و به خطر افتادن آنها گزارش شده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته و می‌تواند رکورد قبلی را جابجا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش اخیر سازمان منابع سرقت هویت ITRC نشان […]

سازمان مرکز منابع سرقت هویت در گزارش جدیدی اعلام کرد تاکنون ۲۱۱۶ مورد سرقت از داده‌های کاربران و به خطر افتادن آنها گزارش شده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته و می‌تواند رکورد قبلی را جابجا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش اخیر سازمان منابع سرقت هویت ITRC نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳ رکورد جدیدی در مورد سرقت داده‌های کاربران به ثبت رسیده است. به عنوان مثال هک اخیر 23andme که در آن اطلاعات ژنتیک میلیون‌ها مشتری به سرقت رفته می‌تواند یکی از حملات سایبری سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ محسوب شده و بسیار نگران کننده باشد.

طبق گزارشی که FastCompany در این مورد منتشر کرده است در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ حدود ۷۳۳ حمله سایبری توسط شرکت‌ها گزارش شده که در اثر آن اطلاعات و داده‌های ۶۶ میلیون نفر به سرقت رفته است. در این بین سرویس‌های مربوط به خدمات مالی دارای بیشترین حملات بوده به طوری که حتی از تعداد حملات سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ نیز فراتر رفته‌اند. در این بین شرکت‌های سرویس دهنده در زمینه خدمات بهداشتی نیز در مورد به خطر افتادن داده‌های خود گزارش‌هایی را منتشر کردند. در این بین ۱۱۳ مورد نیز به خطر افتادن داده‌های این مراکز بوده که در بین هیچ سه صنعت دیگری چنین رقم بالایی گزارش نشده است.

در گزارش ارائه شده توسط ITRC یک نکته مثبت نیز وجود داشته است. به گفته این مرکز علی رغم بالا بودن تعداد تخلفات تعداد کل قربانیان نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال