احتمال کشف حیات در دنیای سنگی با میزبانی اقیانوس ها

ستاره شناسان اخیراً یک دنیای سنگی بیرون از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که احتمال حیات در آن به دلیل میزبانی از اقیانوس های وسیع بسیار زیاد است. این سیاره فراخورشیدی گرم به زمین نزدیک بوده و می‌تواند از حیات پشتیبانی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان اخیراً یک سیاره فراخورشیدی […]

ستاره شناسان اخیراً یک دنیای سنگی بیرون از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که احتمال حیات در آن به دلیل میزبانی از اقیانوس های وسیع بسیار زیاد است. این سیاره فراخورشیدی گرم به زمین نزدیک بوده و می‌تواند از حیات پشتیبانی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان اخیراً یک سیاره فراخورشیدی گرم در بیرون از منظومه شمسی کشف کردند که می تواند میزبان حیات باشد. اطلاعات مربوط به این کشف توسط تلسکوپ رصدخانه جنوبی آمریکا به نام وری لارژ تلسکوپ به دست آمده است.

در داده‌های به دست آمده از رصد این تلسکوپ چند سیاره که در حال گردش به دور یک ستاره هستند رصد شد. سیاره های این منظومه دقیقاً اندازه سیاره های منظومه شمسی بوده و حتی یکی از آنها جرمی برابر نصف جرم زهره دارد. در این بررسی احتمال می دهند سبک ترین سیاره فراخورشیدی منظومه می تواند یک منطقه قابل سکونت با یک جهان گرم و اقیانوسی باشد.

ماریا روزا اوزوریو محقق این پژوهش که در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر شده است ستاره شناسان مرکز نجوم مادرید اسپانیا می‌گویند: محل قرارگیری این سیاره در یک منطقه قابل سکونت ستاره میزبان خود است. به همین دلیل احتمال می‌رود شرایط حیات در آن وجود داشته باشد.

در حال حاضر نیاز به تلسکوپ های بزرگتری است تا بتوان جو این سیاره را از بابت کشف نشانه های زیستی بررسی کرد. به همین دلیل ستاره شناسان تلاش دارند تا این منظومه را برای بررسی های آینده نشانه‌گذاری کنند. فاصله این ستاره ۳۵ سال نوری از زمین است و سیاره های سنگی آن نیز شبیه به مریخ و زهره هستند که در شرایط مناسبی از ستاره خود قرار گرفته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال