امکان مشاهده عمومی نمونه‌ای از سنگ سیارک بنو فراهم شد

نمونه‌ای از سنگ سیارک بنو تحت ماموریت اسیریس رکس به زمین آورده شد و اکنون در موسسه اسمیتسونیان به نمایش درآمده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر اسیریس رکس طی یک سفر حدود ۲ ساله بخش‌هایی از سیارک بنو را به زمین منتقل کند. سنگ کوچکی از این سیارک به نمایش […]

نمونه‌ای از سنگ سیارک بنو تحت ماموریت اسیریس رکس به زمین آورده شد و اکنون در موسسه اسمیتسونیان به نمایش درآمده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر اسیریس رکس طی یک سفر حدود ۲ ساله بخش‌هایی از سیارک بنو را به زمین منتقل کند. سنگ کوچکی از این سیارک به نمایش عمومی درآمده می‌توان آن را از نزدیک مشاهده کرد. سنگ مورد نظر دانلود قطعات به هم چسبیده و غنی از مواد معدنی است. طبق گفته دانشمندان سی این سنگریزه‌ها می‌تواند در درک بهتر منظومه شمسی موثر باشد.

اکنون موزه ملی تاریخ طبیعی در موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن طی میزبانی با مقامات آژانس فضای آمریکا در مراسمی از این سنگریزه رونمایی کرده است.

در این مراسم حدود ۵۰ نفر شامل مردم و اعضای مطبوعات در بخش شهاب سنگ‌های تالار زمین شناسی این موزه گرد هم آمدند تا برای نخستین بار بتوانند نمونه‌ای از این سیارک را مشاهده کنند. سنگ مورد نظر نیز درون یک بطری فولادی ضد زنگ قرار دارد که برای مشاهده درون یک درگاه شیشه‌ای قرار داده شده است. همچنین محیط اطراف این سنگ با نیتروژن خالص پر شده تا همچنان این سنگ به صورت بکر باقی بماند.

سنگ به نمایش درآمده از سیارک بنو حدود ۸ میلیمتر با وزن ۱۴۳ میلی‌گرم است. طبق سی تی اسکن انجام شده روی سنگ مشخص شده است ده ها سنگ کوچکتر در درون آن قرار دارد که به صورت به هم چسبیده کنار یکدیگر آن را ایجاد کرده اند. اکنون با استفاده از این نمونه امکان مطالعه مواد معدنی و مولکول‌های غنی از آب و کربن مربوط به دوران قبل از حیات کره زمین ایجاد شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال