بازگشت اوریون و پایان ماموریت ۲۶ روزه آرتمیس ۱

ماموریت آرتمیس ۱ پس از گذشت حدود یک ماه و با بازگشت فضاپیمای اوریون از مدار ماه به کار خود پایان داد. این فضاپیما روز گذشته پس از سفر ۲۶ روزه خود به دور ماه در اقیانوس آرام فرود آمد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مکان فرود کپسول بدون سرنشین اوریون در […]

ماموریت آرتمیس ۱ پس از گذشت حدود یک ماه و با بازگشت فضاپیمای اوریون از مدار ماه به کار خود پایان داد. این فضاپیما روز گذشته پس از سفر ۲۶ روزه خود به دور ماه در اقیانوس آرام فرود آمد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مکان فرود کپسول بدون سرنشین اوریون در نزدیکی ساحل باخا در کالیفرنیا و در اقیانوس آرام بود. سرعت این کپسول در زمان فرود به ۳۹.۵۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وجود سپر حرارتی در این فضاپیما باعث شد تا بتواند گرمای زیاد این ماموریت را پشت سر بگذارد. مسافت طی شده توسط اوریون در این ماموریت در مجموع به ۲.۲۵۰.۰۰۰ کیلومتر می رسد.

به گفته ناسا نکته حائز اهمیت در مورد این فرود ماموریت آیت که این کپسول در زمان رسیدن به جو زمین انجام داد و به آن ورود می گویند. بدین صورت که ابتدا اوریون وارد بخش بالایی جو شد و پیش از آنکه وارد بخش پایینی جو شود از جو خارج شد. این مانور با هدف فرود در نقطه معین توسط فضاپیماها انجام می شود. این اولین بار است که یک فضاپیمای حامل انسان توانست این مانور را با موفقیت پشت سر بگذارد.

ناسا روی صندلی های این کپسول آدمک هایی را مجهز به حسگرهای مختلف قرار داده بود. این آژانس فضایی قصد دارد از داده های بدست آمده از این حسگرها برای آماده سازی دومین ماموریت آرتمیس استفاده کند.

قرار است ماموریت آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ انجام شود و در آن گروهی از فضانوردان نیز حضور دارند. در ماموریت آرتمیس ۳ که برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است انسان دوباره به ماه باز می گردد. این کپسول با رسیدن به دورترین فاصله از زمین توانست رکورد آپولو ۱۳ را بشکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال