سامسونگ و محروم ساختن گلکسی اس6 از دو ویژگی دوست داشتنی اندرویدی

نزدیک به یکسال قبل، زمانی که گوشی گلکسی اس5 سامسونگ معرفی شد، از این کمپانی بزرگ بخاطر نداشتن طراحی جدید سپاسگذار شدیم! پرچمدار سال قبل سامسونگ دارای درگاهی برای قرار دادن کارت حافظه جانبی و باطری قابل تعویض بود که هر دوی این ویژگی‌ها در زیر قاب پلاستیکیِ پشت بدنه گلکسی اس5 خودنمایی می کردند. بله، […]

نزدیک به یکسال قبل، زمانی که گوشی گلکسی اس5 سامسونگ معرفی شد، از این کمپانی بزرگ بخاطر نداشتن طراحی جدید سپاسگذار شدیم! پرچمدار سال قبل سامسونگ دارای درگاهی برای قرار دادن کارت حافظه جانبی و باطری قابل تعویض بود که هر دوی این ویژگی‌ها در زیر قاب پلاستیکیِ پشت بدنه گلکسی اس5 خودنمایی می کردند.

بله، درست است؛ هم اکنون سامسونگ اشتیاق خاصی را درون خود احساس می‌کند. بصورتی که در حال دنبال کردن مسیر کمپانی اپل و آیفون‌های آن است. البته گلکسی اس6 سامسونگ در این راه هرگز خم نشده است! دو خصوصیت (قابلیت افزایش حافظه توسط کارت حافظه جانبی و باطری قابل تعویض و جدا شدنی)، تفاوت اصلی و بارز دستگاه‌های اندرویدی با دستگاه‌های شرکت اپل بود، که امسال سامسونگ سنگ تمام گذاشته (!) و این دو ویژگی را از پرچمدار جدید خود، گلکسی اس6، حذف نموده است.

پس با وجه افتراق آن دو خداحافظی کنید. گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج در مراسمی رسمی، در کنگره جهانی موبایل در بارسلون رونمایی شدند و هر دوی آنها از بدنه‌ای براق و یکپارچه که از هر پرچمداری انتظار می‌رود، بهره می‌برند. زمانی که مدل‌های پایین‌تر، با 32 گیگابایت حافظه داخلی معرفی می‌شوند (بجای 16 گیگابایت که البته بروی آیفون موجود است)، در این مدل خبری از افزایش حافظه و باطری قابل تعویض (توسط کاربر) نیست. این به آن معناست که دیگر نمی‌توانید باطری اضافی برای زمان خاموش شدن گوشی با خود حمل کنید.

samsung-galaxy-s5-7103-026

واضح است که کمپانی سامسونگ کمربند خود را برای هجوم منتقدان، محکم بسته است و برای مقابله با آنها، دو ویژگی جدید خود، شارژ سریع گوشی و شارژ بی سیم را به گلکسی اس6 اضافه کرده است تا موضوع باطری را حل و فصل کند.

البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که باطری غیر قابل تعویض فواید خود را داشته و به طراحان اجازه کاهش ضخامت گوشی تا چند میلی‌متر بیشتر را داده است و همچنین این نوع باطری‌ها دارای عمری بیشتر و مفیدتر خواهند بود.

برای مثال، شرکت اپل اینطور پیش بینی کرده است که باطری‌های مهر و موم شده‌ی لب تاپ‌های این شرکت در 1000 بار شارژ کامل، 20 درصد از توانایی خود در نگه داشتن شارژ را از دست می‌دهند. منابع دیگر نیز اینطور ذکر کرده‌اند که بسیاری از باطری‌های لب تاپ‌ها با شیب تندی در کاهش نگه‌داری شارژ، در کمتر از دو سال استفاده از آنها مواجه شده‌اند که البته تمام این آمارها در مورد گوشی‌های هوشمند نیز صدق می‌کنند.

با تمام این تفاسیر، اگر باطری دستگاه اپلی(!) شما با مشکل مواجه شود، شما مجبور هستید تا آن را به یکی از فروشگاه‌ها یا تعمیرگاه‌های مجاز اپل برده و مبلغی برابر 79 دلار برای تعویض باطری آیفون خود و مبلغی معادل 100 دلار (ناقابل) برای تبلت آیپدتان پرداخت کنید. در ضمن می‌توانید با پرداخت 25 دلار، یک عدد باطری یدکی برای گوشی گلکسی اس5 خود تهیه کنید یا با پرداخت 11 دلار از نسخه OEM آن استفاده کنید.

samsung-galaxy-s6-edge-29

امتیاز بعدیِ قاب جدا شدنی پشت گوشی گلکسی اس5، توانایی کاربر در دسترسی به جایگاه کارت حافظه و افزایش حافظه دستگاه توسط کارت حافظه جانبی می‌باشد. همچنان که بسیاری از مردم برای عکاسی و فیلمبرداری بیشتر با کیفیت بالاتر به آن نیازمند هستند و نبود آن باعث کاهش نسبتا سریع حجم در دسترس دستگاه می‌شود. مخصوصا اگر شما در دستگاه خودتان، بازی‌های سنگین و عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیته داشته و قصد نگه داشتن آنها را داشته باشید.

سامسونگ برای فرار از انتقادها، ظرفیت حافظه گلکسی اس6 را 32، 64 و 128 گیگابایت اعلام کرده است (نسخه 16 گیگابایتی همانند دستگاه‎های اپل وجود ندارد). اما ما مطمئن هستیم که سامسونگ در پیروی از شرکت اپل، مبلغ 100 دلار را برای خرید هر نسخه‌ از گوشی خود با حافظه‌ای بالاتر، اختصاص خواهد داد. این مقدار هزینه، بطور قابل توجهی از مبلغ کارت حافظه 64 گیگابایتی کلاس 10 سامسونگ با قیمت 50 دلار، بیشتر است. همچنین کارت حافظه‌های سطح پایین‌تر نیز دارای قیمتی پایین‌تر بوده و هزینه این کارت حافظه‌ها بطور ماهانه کاهش می یابد.

البته با خرید گوشی هوشمند گلکسی اس6، سامسونگ، فضایی ابری به میزان 115 گیگابایت تحت One Drive از شرکت مایکروسافت برای دو سال به شما هدیه خواهد داد که یکی از بزرگترین آرشیوهای فضای ابری بین رقبا محسوب می‌شود. اما ما مطمئن هستیم که مسافران و گردشگرانی که در مسیر خود، با مناظر و سوژه‌های بسیار جالبی روبه‌رو شده و قصد ثبت همه آنها را در حافظه گوشی خود داشته و همچنین قصد تماشای آنها در مناطقی بدون قابلیت اتصالات ارتباطی (مثل هواپیماها) را داشته باشند، مطمئنا با مشکلی بزرگ مواجه خواهند شد (حتی اگر در هتل خود به اتصال WIFI پیشفرض آن (سرعت کم در اتصال) مجهز شوند).

در مدل‌های قبلیِ گوشی گلکسی اس6، فواید قاب پشتی جداشدنی، به ویژگی‌های خوب آن گره خورده بود. هم اکنون این ویژگی با بدنه یکپارچه در گلکسی اس6 تعویض شده و افزایش باطری نیز امکان پذیر نیست و قابلیت شارژ بی سیم جای آن را پر کرده است. هم اینک گلکسی اس6 قابلیت شارژ بی سیم دارد و باید گفت که در استفاده از آن هیچ نقصی ندیدیم ولی درست تر این است که بگوییم، این ویژگی اضافی فقط دلداری سامسونگ به دارندگان گوشی گلکسی اس6 می‌باشد. البته خیلی عجیب است که این گوشی با داشتن بدنه‌ای مهر و موم شده و یکپارچه، همانند گلکسی اس5، ضد آب نیست!

همچنان که ویژگی باطری قابل تعویض، یکی از بزرگترین اشکالاتی بود که سامسونگی‌ها و طرفداران آن به محصولات اپل می‌گرفتند (بطوری که سامسونگ در یکی از تبلیغات تلویزیونی خود صریحا این موضوع را اعلام کرد) و تا الآن یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های برند گلکسی سامسونگ بوده و بسیار به آن می بالیدند و البته باید تمام این خاطرات خوب را از ذهن خود پاک کنند!

در پایان باید گفت که تنها وجه تمایز بین دو گوشی گلکسی اس6 و آیفون 6، خم نشدن نماینده سامسونگی تا به امروز می‌باشد! پس با این تفاسیر، گلکسی اس6 سامسونگ، وارد نبرد سیستم عامل‌ها شده است (وجه تمایز اصلی) و بنظر نمی‌آید که نماینده کره‌ای به سلامت از این میدان خارج شود!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال