علم ستاره شناسی توسط ماهواره‌ها مورد تهدید قرار گرفته است

جامعه ستاره شناسی به شدت نگران تعداد زیاد ماهواره های موجود در مدار زمین و ماهواره های جدیدی است که به زودی پرتاب میشوند. به گفته ستاره شناسان افزایش تعداد ماهواره ها باعث اختلال در رصد ستاره ها خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، علاوه بر شبکه ماهواره های استارلینک و […]

جامعه ستاره شناسی به شدت نگران تعداد زیاد ماهواره های موجود در مدار زمین و ماهواره های جدیدی است که به زودی پرتاب میشوند. به گفته ستاره شناسان افزایش تعداد ماهواره ها باعث اختلال در رصد ستاره ها خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، علاوه بر شبکه ماهواره های استارلینک و وان وب، پروژه کویپر شرکت آمازون نیز به زودی انجام خواهد شد. به همین دلیل اکنون ستاره شناسان در مورد انعکاس نور ۴۰۰ هزار ماهواره که در آینده در مدار قرار می‌گیرند ابراز نگرانی کرده اند.

بسیاری از حامیان شبکه ماهواره ای در مورد این نگرانی اینگونه پاسخ می دهند. هر سیستمی برای بررسی کیهان با دقت زیاد باید بیرون از زمین باشد. به عنوان مثال تلسکوپ فضایی هابل و جیمز وب نیز به همین دلیل در میان فضاپیماها پرتاب شدند. اندرو ویلیامز ، مسئول روابط خارجی در رصدخانه جنوبی اروپا و سرپرست مرکز حفاظت از آسمان تاریک در نشستی اعلام کرد قرارگیری صدها هزار ماهواره در مدار پایین زمین می تواند در حاکمیت فضایی به بروز یک چالش فوری بیانجامد. همچنین علاوه بر تاثیر بر رفتار حرفه ای ستاره شناسی روی منظره بکر آسمان شب نیز موثر است.

ریچارد گرین، معاون روابط دولتی در رصدخانه استوارد معتقد است ارسال دستگاه های ستاره شناسی به فضا و عدم استفاده از زمین راه حل این مشکل نیست و امکان تکرار قابلیت های زمین در فضا وجود ندارد .

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال