دومین پرتاب شرکت ویرجین اوربیت با کمک هواپیما با موفقیت انجام شد

اولین پرتاب ماهواره با کمک هواپیما توسط شرکت ویرجین اوربیت با موفقیت انجام گرفت. به گزارش سرویس اخبار  فناوری تکنا و به نقل از Engadget، شرکت ویرجین اوربیت که پیش از این نیز یک پرواز ناموفق در پرتاب ماهواره با کمک هواپیما داشته در دومین پرواز نمایشی خود توانسته با کمک یک موشک پرتابگر و […]

اولین پرتاب ماهواره با کمک هواپیما توسط شرکت ویرجین اوربیت با موفقیت انجام گرفت.

به گزارش سرویس اخبار  فناوری تکنا و به نقل از Engadget، شرکت ویرجین اوربیت که پیش از این نیز یک پرواز ناموفق در پرتاب ماهواره با کمک هواپیما داشته در دومین پرواز نمایشی خود توانسته با کمک یک موشک پرتابگر و با کمک هواپیما ۱۰ ماهواره خود را در مدار زمین قرار دهد. بدین ترتیب می توان امیدوار بود در آینده پرتاب ماهواره ها با هزینه های کمتری انجام گیرد. پرواز اول ویرجین اوربیت به دلیل نقص فنی در موتور موشک لانچر وان ناموفق بوده است.

در این پرتاب کلاهک موشک مجهز به ماهواره های پرتابی بوده و از یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ اصلاح شده برای پرتاب آن استفاده شده است. بدین ترتیب که موشک در زیر بال هواپیما قرار می‌گیرد و پس از رسیدن هواپیما به یک ارتفاع مناسب موشک به سمت بالا پرتاب شده و قرارگیری ماهواره ها در مدار زمین را انجام می دهد.

 ویرجین اوربیت در پرواز روز گذشته خود توانست ده ماهواره کوچک علمی را از همین طریق به فضا ارسال کند. نه ماهواره توسط ۸ دانشگاه آمریکایی طراحی و ساخته شده بود و یکی از این ماهواره ها نیز به ناسا تعلق داشته است. اکثر این ماهواره ها با هدف های تحقیقاتی و با کمک های مالی ناسا طراحی و ساخته شده است.

ویرجین اوربیت اعلام کرده موشک لانچر روان پس از عبور از جو زمین وارد مدار شده و توانسته با موفقیت ماهواره‌ها را آزادکند. این موشک ۲۱ متر طول داشته و وزن آن ۲۶ تن است. هدف از طراحی این موشک ارسال ماهواره های کوچک به مدار زیرین زمین بوده است. این موشک برای پرتاب از سکوی پرتاب استفاده نکرده و در ارتفاع با کمک هواپیما روشن شده تا به سمت فضا پرتاب شود.

ناسا از این روش جدید به عنوان نقطه عطفی در پرتاب های فضایی نام برده و هدف آن را ایجاد روشهای کم هزینه برای حمل محموله به فضا دانسته است. ویرجین اوربیت قصد دارد در آینده ارسال سفارشات به مدار زمین را با صرف زمان و هزینه کمتر نسبت به دیگر شرکت‌ها انجام دهد. در حال حاضر ارسال محموله های فضایی از ایستگاه های پرتاب بسیار گران قیمت بوده اما این شرکت قصد دارد پرتاب های فضایی خود را در مکان های مختلف و با هزینه های کم انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال