دومین بدافزار مبتنی بر چیپ M1 اپل شناسایی شد

چندی پیش اولین بدافزار مک های M1 توسط یک شرکت امنیتی شناسایی شده بود. طی اخبار منتشر شده هم اکنون دومین بدافزار مبتنی بر چیپ M1 کشف شده که در آن می‌توان از سیستم عامل macOS برای اجرای دستورات مخرب استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک شرکت امنیتی به نام Red Canary […]

چندی پیش اولین بدافزار مک های M1 توسط یک شرکت امنیتی شناسایی شده بود. طی اخبار منتشر شده هم اکنون دومین بدافزار مبتنی بر چیپ M1 کشف شده که در آن می‌توان از سیستم عامل macOS برای اجرای دستورات مخرب استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک شرکت امنیتی به نام Red Canary بدافزار جدیدی را با قابلیت اجرا روی چیپ M1 اپل شناسایی کرده است. نام این بدافزار Silver Sparrow نام داشته و می‌تواند با استفاده از نرم Installer JavaScript API دستورات مخربی را در سیستم عامل macOS اجرا کند. این شرکت امنیتی پس از بررسی یک هفته‌ای این بد افزار متوجه شدند تا به حال هیچ بسته نرم افزاری با هدف انتقال فایل های مخرب توسط آن انجام نگرفته است. به همین دلیل جزئیات دقیقی از آن در دسترس نیست.

شرکت Red Canary از بدافزار کشف شده به عنوان یک تهدید جدی برای چیپ های M1 نام برده است.داده‌های شرکت امنیت سایبری Malwarebytes نشان می دهد هم اکنون این بدافزار توانسته ۲۹ هزار سیستم را در ایالات متحده، انگلستان، کانادا، فرانسه و آلمان آلوده کند.  شرکت امنیتی Red Canary می‌گوید: حدود یک هفته این نرم افزار زیر نظر گرفته شده و تاکنون کد های دودویی یا باینری آن کاری انجام ندادند. به همین دلیل از آن به باینری های تماشاچی نام برده می شود این شرکت از این پکیج مخرب بر روی پردازنده های اینتل استفاده کرده و تغییری را غیر از پیغام !Hello World مشاهده نکرده است. اما در هنگام اجرای کدهای این بدافزار بر روی مک های M1 پیغام !You did it با یک پنجره قرمز رنگ مشاهده شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال