دستیار هوشمند سیری در iOS 18 با قابلیت‌های مشابه ChatGPT ارائه خواهد شد

اپل در سال‌های اخیر تعداد زیادی استارتاپ هوش مصنوعی خریداری کرده و نشان می‌دهد قصد دارد از رقبا در این زمینه پیشی بگیرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل بدون هیچ گونه اعلامیه‌ای در زمینه قابلیت‌های هوش مصنوعی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش توان خود در این زمینه است. در گزارش‌های اخیر […]

اپل در سال‌های اخیر تعداد زیادی استارتاپ هوش مصنوعی خریداری کرده و نشان می‌دهد قصد دارد از رقبا در این زمینه پیشی بگیرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل بدون هیچ گونه اعلامیه‌ای در زمینه قابلیت‌های هوش مصنوعی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش توان خود در این زمینه است. در گزارش‌های اخیر اعلام شده است این غول فناوری مجموعه‌ای از خریدها و استخدام‌های کارکنان جدید را با هدف بهبود قابلیت‌های نرم‌افزاری در زمینه هوش مصنوعی در آیفون و سیستم عامل گوشی‌های خود انجام داده است. یکی از این اقدامات اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی در سیری در iOS 18خواهد بود.

طبق گزارشی که اخیراً در فایننشال تایمز منتشر شده است داده‌های صنعت و مقالات آکادمیک نشان می‌دهد اپل روی حل مشکل اجرای هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند خود متمرکز شده است. این شرکت فعالیت بسیاری برای خرید استارتاپ‌های حوزه هوش مصنوعی کرده و از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۲۱ شرکت توسط اپل خریداری شده است. آخرین خرید اپل شرکتی به نام Waveone است که در اوایل سال گذشته با هدف انجام فشرده سازی ویدیو در قابلیت‌های هوش مصنوعی خریداری شد.

طبق یادداشت‌های تحقیقاتی مورگان استنلی نیمی از آگهی‌های شغلی پخش هوش مصنوعی به یادگیری عمیق مربوط بوده و برای تقویت بخش هوش مصنوعی مولد انجام شده است. همچنین اپل در سال ۲۰۱۸ جان جیاناندریا مدیر ارشد هوش مصنوعی گوگل را نیز استخدام کرد.

طبق فعالیت‌های اپل احتمالاً این شرکت سیستم عامل iOS 18 را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود معرفی می‌کند و انتظار می‌رود در این سیستم عامل امکان پشتیبانی از هوش مصنوعی و دستیار سیری با یک مدل زبانی بزرگ وجود داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال