صدای خر و پف در طول شب به مغز آسیب می رساند

محققان کالج لندن اعلام کردند صدای بلند مربوط به خروپف در طول شب می تواند باعث آسیب به مغز شود. آنها طبق این تحقیق به افرادی که خروپف هایی با صدای بلند دارند هشدار دادند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اعلام کردند آپنه های انسدادی که در طول شب برای برخی […]

محققان کالج لندن اعلام کردند صدای بلند مربوط به خروپف در طول شب می تواند باعث آسیب به مغز شود. آنها طبق این تحقیق به افرادی که خروپف هایی با صدای بلند دارند هشدار دادند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اعلام کردند آپنه های انسدادی که در طول شب برای برخی افراد رخ می دهد می تواند باعث آسیب به مغز و زوال شناختی اولیه شود. زیرا در این حالت جریان خون به مغز کاهش یافته و میزان اکسیژن نیز کاهش می یابد.

این محققان مدعی شدند برای نخستین بار است که طی تحقیقات ایجاد زوال شناختی توسط آپنه خواب بررسی و تایید شده است.

کاهش قدرت مغز می تواند روی حافظه و تفکر و همچنین ادراک بهمراه زمان واکنش تاثیر داشته باشد. آپنه انسدادی در طول شب باعث توقف تنفس شده و ایجاد خروپف با صدای بلند می کند. در نهایت نیز باعث بیدار شدن فرد از خواب خواهد شد.

در این تحقیق حدود ۲۷ نفر بین ۳۵ تا ۷۰ ساله که اخیرا به اپنه انسدادی خفیف تا شدید دچار شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی مغز این افراد در طول این تحقیق با کمک کلاهک جمجمه الکتروآنسفالوگرام انجام شد که می تواند امواج مغزی را اندازه گیری کند. همچنین عوامل دیگر مانند سطح اکسیژن خون، ضربان قلب و تنفس نیز تحت نظارت قرار گرفت. در این تحقیق مشخص شد افراد دارای آپنه انسدادی خواب دارای عملکرد اجرایی و هوشیاری کمتری بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال