ساختار گیاه بامبو می تواند کارایی باتری های کنونی را افزایش دهد

پژوهشگران از ساختار گیاه بامبو برای ابداع باتری های کارآمد استفاده خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از ساختار گیاه بامبو برای ساخت الکترودهای کارآمدتر در باتری ها و همچنین شارژ سریع تر آن ها الهام خواهند گرفت. طبق پژوهش های انجام گرفته توسط گروهی از محققین دانشگاه فناوری کوئینزلند […]

پژوهشگران از ساختار گیاه بامبو برای ابداع باتری های کارآمد استفاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از ساختار گیاه بامبو برای ساخت الکترودهای کارآمدتر در باتری ها و همچنین شارژ سریع تر آن ها الهام خواهند گرفت. طبق پژوهش های انجام گرفته توسط گروهی از محققین دانشگاه فناوری کوئینزلند ساختار گیاه بامبو به دلیل وجود غشای حامل آب درون آن و رشد سریع می‌تواند در مدل‌های باتری‌های کنونی مورد استفاده قرار بگیرد.

 ایده اصلی این ابداع مربوط به پروفسور زیکی سان و سرپرست این پژوهش است. وی زمانی که در حال عبور از کنار دسته‌ ای از بامبو بوده است، تلاش کرده تا با الهام از این گیاه به توسعه انرژی پایدار دست پیدا کند. این محقق گفته است غشای حامل آب درون بامبو که باعث رشد سریعتر این گیاه در میان گیاهان جهان شده است، به ضخامت یک تکه کاغذ بوده و می تواند آب را سریع برای تغذیه فراهم کند. البته لایه های دیگر نیز که ساختاری متخلخل روی سطح دارند وظیفه تغذیه این گیاه را بر عهده دارند.

ساختار گیاه بامبو به طور لایه به لایه و با فاصله محدود قرار گرفتند که می توانند حرکت فوق سیال الکترولیتها را به وجود بیاورد. امکان حرکت سریع مایع در سرتاسر گیاه باعث پراکنده شدن آن با سرعت بیشتری خواهد شد. تحقیق اخیر نیز در ادامه پژوهش‌های مربوط به ساخت نانو مواد دو بعدی بوده است که در عین نازک بودن می‌توانند باعث انتقال سریع یون ها در باتری شوند.

 دکتر سان میگوید: با استفاده از طبیعت می توان طراحی این نوع مواد دو بعدی را انجام داد. در آینده توزیع چند سطحی فضا کمک خواهد کرد تا باتری های کارآمدتر و سودمند ساخته شود. نانو ورقه های اکسید کبالت و گرافین در آزمایش های انجام گرفته می تواند در نهایت به ساخت غشای بسیار نازک منجر شود. غشاهای زیستی قدرت فوق‌العاده‌ای در انتقال یون ها در هنگام قرارگیری در باتری های لیتیوم یون خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال