سازمان ملل توسعه برنامه موشکی کره شمالی را با درآمد حملات سرقت رمز ارز دانست

تحقیقات اخیر سازمان ملل متحد نشان می دهد کره شمالی با کمک حملات سایبری رمز ارزها توانسته درآمد مورد نیاز برای برنامه موشکی خود را تامین کند. در واقع سرقت ارزهای دیجیتال تامین مالی ساخت و توسعه موشکهای این کشور بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقاتی که سازمان ملل به […]

تحقیقات اخیر سازمان ملل متحد نشان می دهد کره شمالی با کمک حملات سایبری رمز ارزها توانسته درآمد مورد نیاز برای برنامه موشکی خود را تامین کند. در واقع سرقت ارزهای دیجیتال تامین مالی ساخت و توسعه موشکهای این کشور بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقاتی که سازمان ملل به آن اشاره می‌کند به صورت گزارشی مستقل توسط شرکت  Chainalysis منتشر شده که در آن مجرمان سایبری کره‌شمالی را مسئول حمله به صرافی های رمز ارزی نقاط مختلف جهان می داند. به طوری که گروه هکری لازاروس تحت حمایت این دولت توانست حدود ۴۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتالی را به سرقت ببرد.

این در حالی است که کره شمالی از آزمایش هرگونه موشک بالستیک و هسته‌ای منع شده است. میزان سرقت مربوط به رمز ارز در سال گذشته نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است. کره شمالی با کمک حملات سایبری توانسته این برنامه موشکی را به پایان ببرد و حتی آزمایش‌های مختلفی را نیز انجام دهد. روند آزمایش های موشکی کره شمالی از سال جدید میلادی سریعتر شده به طوری که تاکنون 9 آزمایش موشکی توسط این کشور انجام گرفته است. اما طبق گفته سازمان ملل وضعیت زندگی مردم در این کشور روند سرازیری داشته و با توجه به کمبود اطلاعات به دست آمده از این کشور نمی توان میزان تاثیر تحریم های بین المللی بر زندگی مردم را تشخیص داد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال