دانشگاه تگزاس نوعی هوش مصنوعی با قابلیت پیش بینی ۷۰ درصدی زلزله‌ها توسعه داد

هوش مصنوعی توسعه یافته توسط محققان دانشگاه تگزاس می‌تواند تا ۷۰ درصد زمین لرزه‌ها را چند روز قبل از وقوع آن پیش‌بینی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه تگزاس الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را توسعه دادند که می‌تواند به عنوان یک سیستم قابل اعتماد برای پیش‌بینی زلزله به کار رود. […]

هوش مصنوعی توسعه یافته توسط محققان دانشگاه تگزاس می‌تواند تا ۷۰ درصد زمین لرزه‌ها را چند روز قبل از وقوع آن پیش‌بینی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه تگزاس الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را توسعه دادند که می‌تواند به عنوان یک سیستم قابل اعتماد برای پیش‌بینی زلزله به کار رود. به گفته محققان هوش مصنوعی آزمایشی قادر است ۷۰ درصد زمین لرزه‌ها را به طور دقیق و حدود یک هفته پیش از وقوع پیش‌بینی کند.

سرگئی فومل از محققان زمین شناسی اقتصادی در این دانشگاه و از اعضای تیم هوش مصنوعی این پروژه در این باره می‌گوید: تاکنون پیش بینی زلزله قبل از وقوع آن به عنوان یک آرزوی دست نیافتنی محسوب می‌شد. ما هنوز نتوانسته‌ایم یک پیش بینی درست از تمام نقاط جهان برای زلزله ارائه کنیم. اما دستاورد کنونی نشان می‌دهد مشکل غیر ممکن میتواند به صورت اصولی حل شود.

محققان اعلام کردند هوش مصنوعی مورد نظر آنها توانسته است در آزمایش‌های انجام گرفته به صورت موفق عمل کرده و ۱۴ زمین لرزه را در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از منشا به طور دقیق پیش‌بینی کند. در این آزمایش حدود ۸ هشدار نادرست نیز توسط هوش مصنوعی تشخیص داده شد و در یک مورد نیز امکان پیش بینی نبوده است.

ساویدیس دانشمند ارشد در این پژوهش و مدیر برنامه شبکه لرزه شناسی در تگزاس در این مورد می‌گوید: زلزله‌ها پیش از وقوع هیچ علائمی ندارند و تنها در چند میلی ثانیه اتفاق می‌افتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال