سازمان غذا و داروی آمریکا اجبار آزمایش روی حیوانات را حذف می کند

سازمان غذا و داروی آمریکا FDA با هدف توجه به حقوق حیوانات قصد دارد بخش اجباری آزمایش روی حیوانات را در برخی داروهای جدید تغییر دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرایند تایید داروهای جدید در FDA با توجه به نوع دارو تغییر خواهد کرد و از این پس برخی تولیدکنندگانی که […]

سازمان غذا و داروی آمریکا FDA با هدف توجه به حقوق حیوانات قصد دارد بخش اجباری آزمایش روی حیوانات را در برخی داروهای جدید تغییر دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرایند تایید داروهای جدید در FDA با توجه به نوع دارو تغییر خواهد کرد و از این پس برخی تولیدکنندگانی که در پروسه تولید و دریافت تائیدیه قرار دارند نیاز به آزمایش روی حیوانات نخواهند داشت.

تولید کنندگان پارو در ایالات متحده از سال ۱۹۳۸ تاکنون برای دریافت تاییدیه از این سازمان و قبل انجام آزمایش های فاز انسانی، اپل باید داروهای ساخته شده را روی حیوانات آزمایش کنند. به همین دلیل سازمان غذا و دارو به دلیل توجه بیشتر به حقوق حیوانات این روند را تغییر می دهد.

از این پس کلیه داروها به آزمایش اخباری حیوانی نیاز ندارند و شرکت های تولید کننده با توجه به نوع دارو می توانند به یکی از دو فاز آزمایشی حیوانی یا غیرحیوانی شوند.

برخی کارشناسان معتقدند تا عملی شدن این تصمیم به زمان نیاز است و به سرعت نمی توان تغییرات جدید در فرآیند تایید دارو ایجاد کرد. برخی کارشناسان دیگر نیز از این تصمیم تعجب کرده و معتقدند نمی تواند قابلیت اجرایی داشته باشد. به گفته آنان حذف آزمایش های حیوانی ممکن است در آینده خطرات جبران ناپذیری ایجاد کند.

البته می‌توان از روش‌های دیگر به عنوان جایگزین روش فاز حیوانی استفاده کرد. یکی از آنها استفاده از شبیه سازهای کامپیوتری است. همچنین می توان از تراشه ها و قطعات سه بعدی نیز به جای آزمایش روی حیوانات استفاده کرد. باید در نظر داشت تمامی داروها نمی توانند از تصمیم جدید پیروی کنند و تنها برخی از آنها قابلیت حذف فاز آزمایش های حیوانی را دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال