استفاده از سیستم رباتیک پیشرفته برای تحول کشاورزی سنتی

استفاده از ربات‌های پیشرفته می‌تواند باعث تحول در کشاورزی سنتی شده و مراحلی مانند کاشت و برداشت را نیز توسعه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مزرعه رباتیک شرکت پلنتی به صورت عمودی بوده و در آن از ربات‌های پیشرفته برای مراحل کشاورزی استفاده می‌شود. این مزرعه عمودی با استفاده از فناوری‌های […]

استفاده از ربات‌های پیشرفته می‌تواند باعث تحول در کشاورزی سنتی شده و مراحلی مانند کاشت و برداشت را نیز توسعه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مزرعه رباتیک شرکت پلنتی به صورت عمودی بوده و در آن از ربات‌های پیشرفته برای مراحل کشاورزی استفاده می‌شود. این مزرعه عمودی با استفاده از فناوری‌های جدید قادر خواهد بود در آینده تولید غذا را متحول کند. پلنتی واقع در سانفرانسیسکو یک مزرعه رباتیک با فناوری بالا محسوب می‌شود که ربات‌های پیشرفته در آن وظایفی از قبیل کاشت بذر تا دریافت محصول را انجام خواهند داد.

در این مزرعه با استفاده از سیستم‌های روشنایی جدید نور خورشید را شبیه سازی کرده و مصرف انرژی را به حداقل می‌رسانند. همچنین استفاده از سیستم آبیاری مخصوص گیاهان و اقدامات کنترل کیفیت با کمک ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی بدون نیاز به آفت کش در این مزرعه انجام می‌گیرد. این نوآوری‌ها می‌تواند انقلابی در تولید مواد غذایی از طریق حفظ منابع و به کارگیری فناوری‌های جدید باشد. هدف از ساخت این مزرعه بازدهی بالاتر و استفاده از منابع حداقلی آب تنها ۱۰ درصد آنچه که در یک مزرعه معمولی استفاده می‌شود بوده و هیچگونه آفت کش در این مزرعه استفاده نخواهد شد. طبق گزارش‌های منتشر شده ربات‌ها با کمک بازوهای خود به شکل انبر گیاهان و شاخه‌ها را از سینی‌های خود بیرون آورده و آنها را به طور یکسان در امتداد یک بخش منتقل می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال