سنگینی شهرها باعث فشار به پوسته خارجی زمین خواهد شد

طبق تحقیقات جدید شهرهای پرجمعیت باعث سنگینی زیاد روی پوسته زمین شده و افزایش سطح دریا را به دنبال خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متخصصان ژئوفیزیک از سازمان زمین شناسی ایالات متحده معتقدند سنگینی شهرهای بزرگ به حدی است که می تواند به پوسته خارجی زمین فشار آورد. تیم پارسونز، […]

طبق تحقیقات جدید شهرهای پرجمعیت باعث سنگینی زیاد روی پوسته زمین شده و افزایش سطح دریا را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متخصصان ژئوفیزیک از سازمان زمین شناسی ایالات متحده معتقدند سنگینی شهرهای بزرگ به حدی است که می تواند به پوسته خارجی زمین فشار آورد. تیم پارسونز، ژئوفیزیک دان می گوید: افزایش جمعیت شهر ها تا سال ۲۰۵۰ به ۷۰ درصد خواهد رسید و این موضوع باعث افزایش جرم در یک منطقه نسبتا کوچک میشود. به عنوان مثال شهر سانفرانسیسکو به عنوان چهارمین شرکت بزرگ ایالت کالیفرنیا ممکن است در آینده تا ۳ اینچ پایین رود. همچنین در اثر این فشار، سطح دریا نیز ممکن است تا یک فوت افزایش پیدا کند.

 البته این موضوع در آینده می‌تواند به مشکلات زیست محیطی و یا افزایش سیلاب ها نیز منجر شود. پارسونز در مورد افزایش جمعیت در سواحل می گوید: تمرکز جمعیت زیاد در نزدیکی سواحل باعث نشست اضافه، افزایش سطح آب و خطر آبگرفتگی را افزایش دهد. در این تحقیق مشخص شد وزن زیاد در مناطق شهری در تمام سطح کره زمین می‌تواند باعث خم شدن خارجی ترین لایه زمین شود. همچنین در آینده و با افزایش وزن شهرها امکان جابجایی بلوک های گسلی سازنده سطح زمین نیز وجود خواهد داشت. طی تحقیقات مطالعات قبلی نیز مشخص شد در بیشتر مناطق کره زمین پوسته زمین به حد کافی ضخیم نبوده و نمی تواند در مقابل وزن زیاد مقاومت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال