طولانی‌ترین کابل زیردریایی جهان کار خود را برای برق رسانی آغاز می‌کند

قرار است طولانی‌ترین کابل زیردریایی جهان فرایند برق رسانی به ۲.۵ میلیون خانه در بریتانیا را آغاز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این کابل زمینی و زیردریایی با نام سیستم اتصال به برق وایکینگ لینک به زودی عملیات تجاری خود را آغاز خواهد کرد. این پروژه می‌تواند برای طرفداران انرژی پاک […]

قرار است طولانی‌ترین کابل زیردریایی جهان فرایند برق رسانی به ۲.۵ میلیون خانه در بریتانیا را آغاز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این کابل زمینی و زیردریایی با نام سیستم اتصال به برق وایکینگ لینک به زودی عملیات تجاری خود را آغاز خواهد کرد. این پروژه می‌تواند برای طرفداران انرژی پاک لحظه خوشایندی محسوب شود. با استفاده از این کابل حدود ۵۰۰ میلیون پوند صرفه‌جویی اقتصادی نیز انجام خواهد شد. کابل وایکینگ لینک با تلاش شبکه ملی و اپراتور سیستم دانمارکی توسعه یافته و یک گام مهم در حرکت به سمت انرژی پاک محسوب می‌شود.

این کابل می‌تواند با ظرفیت قابل توجه ۱.۴ گیگاوات به تامین انرژی مورد نیاز ۲.۵ میلیون خانه در بریتانیا بپردازد. طول این کابل ۷۶۴ کیلومتر بوده و با توجه به اینکه این پروژه ۱.۷ میلیارد پوند بوده، حدود ۵۰۰ میلیون پوند صرفه‌جویی برای مصرف کنندگان بریتانیایی در دهه آینده به همراه خواهد داشت. در دو سمت این کابل یک ایستگاه مبدل قرار دارد که می‌تواند برق را به فرکانس صحیح برای ارسال به سیستم‌های انتقال کشور تبدیل کند. این پروژه در نخستین سال افتتاح خود می‌تواند باعث کاهش ۶۰۰ هزار تن انتشار کربن معادل خروج ۲۸۰ هزار خودرو از جاده ها شود. ظرفیت اولیه این کابل با مقدار ۸۰۰ مگاوات در آینده به ۱.۴ گیگاوات افزایش خواهد یافت.

کلرکوتینیو وزیر امنیت انرژی دانمارک ضمن ستودن کار وایکینگ لینک اعلام کرد این کابل طولانی‌ترین کابل برق زمینی و زیردریایی در جهان محسوب شده و می‌تواند یک انرژی پاک، ارزان و ایمن را برای میلیون‌ها خانه در انگلیس فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال