موتور مافوق صوت قدرتمند جهان توسط چین رونمایی شد

مهندسان چینی مدعی هستند از یک موتور انقلابی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند به عنوان قدرتمندترین موتور مافوق صوت در جهان به سرعت ۱۶ ماخ برسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بخش تسلیحات مافوق صوت در چین میگویند قوی‌ترین موتور انفجار دوار جهان را ساختند. طبق گفته این محققان این موتور جدید […]

مهندسان چینی مدعی هستند از یک موتور انقلابی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند به عنوان قدرتمندترین موتور مافوق صوت در جهان به سرعت ۱۶ ماخ برسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بخش تسلیحات مافوق صوت در چین میگویند قوی‌ترین موتور انفجار دوار جهان را ساختند. طبق گفته این محققان این موتور جدید با عنوان موتور انقلابی می‌تواند باعث افزایش ارتفاع یک هواپیما تا ۳۰ کیلومتری و سرعت آن تا ۱۶ برابر سرعت صوت شود.

در صورتی که ادعای محققان چینی صحت داشته باشد در آینده پروازهای بین قاره‌ای تنها چند ساعت طول می‌کشد و سوخت کمتری نیز نسبت به موتورهای جت معمولی مصرف خواهد شد. ساخت این موتور توسط ژانگ یینینگ و تیم تحقیقاتی او در موسسه ماشین آلات قدرت پکن و با همکاری ارتش خلق چین انجام شده است. این موتور می‌تواند در حالت دوم یعنی ۷ ماخ به عنوان یک موتور انفجاری دوار و پیوسته نیز کار کند.

در این حالت به دلیل مخلوط شدن هوای بیرون با سوخت اشتعال ایجاد خواهد شد که در نتیجه آن یک موج شوک به وجود می‌آید. این موج می‌تواند در یک محفظه حلقوی به صورت ضربه‌ای منتشر شده و در طول چرخش باعث اشتعال سوخت بیشتر شود. در نهایت نیز یک نیروی رانش مداوم و قوی برای راندن هواپیما ایجاد خواهد شد.