اثر هنری یک ایرانی در گالری ایستگاه فضایی بین المللی

۶۴ اثر هنری ارسالی به ایستگاه فضایی در یک گالری به نام گالری ماه قرار داده خواهد شد. در بین آثار ارسالی اثری از هادی میلانی پژوهشگر فضایی و مدیر کارآفرینی و فضایی موسسه نوآوری و پایداری اروپا نیز دیده می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای ارسالی صنایع دفاعی آمریکا […]

۶۴ اثر هنری ارسالی به ایستگاه فضایی در یک گالری به نام گالری ماه قرار داده خواهد شد. در بین آثار ارسالی اثری از هادی میلانی پژوهشگر فضایی و مدیر کارآفرینی و فضایی موسسه نوآوری و پایداری اروپا نیز دیده می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای ارسالی صنایع دفاعی آمریکا نورثروپ گرومن که چند روز قبل محموله باری خود را به ایستگاه فضایی ارسال ‌کرد توانست روز گذشته با موفقیت به ماژول یونیتی ایستگاه متصل شود. در این مأموریت ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم تجهیزات و آزمایش‌های علمی به خدمه ایستگاه فضایی تحویل داده شد. در این محموله تجهیزاتی در رابطه با اثرات یک دارو روی سلول‌های سرطان سینه و پروستات مربوط به یک مطالعه و همچنین تجهیزات احتراق برای بررسی آزمایش مراقبت های شخصی آمریکایی در پروژه تسریع پیری پوست در شرایط ریز گرانش وجود داشت. همچنین باتری ثانویه لیتیوم-یونی عملکردی با اثر پایدار در دمای بسیار بالا و در خلا نیز برای آزمایش ارسال شد.

 از دیگر لوازم این محموله می‌توان به حسگر های هیدروژنی جدید، سیستمی برای روشهای کشت هیدروپونیک و آیروپونیک در گیاهان و سخت افزاری برای پیاده‌روی فضایی خدمه ایستگاه فضایی نام برد. یکی دیگر از تدارکات ارسالی به این ایستگاه یک بسته فرهنگی است که در آن ۶۴ اثر هنری مینیاتوری در اندازه ۱ سانتی متر مکعب وجود دارد. این بسته با نام گالری ماه با هدف ارسال یک بسته مشابه این بسته به ماه ارسال شده بود.

 متصدی این محموله و بنیانگذار این طرح در بیانیه ای اعلام کرد این ماموریت می تواند الهام بخش هنرمندان در ماموریت‌های مربوط به ماه باشد. این آثار هنری در شکل و قالب متفاوت و در یک شبکه که هشت در هشت چیده شده است که در آن آثار چاپ دو بعدی حکاکی، واقعیت افزوده، اشیا شناور و آزاد سه بعدی نیز دیده می‌شود. اثر هنری مفهومی هادی میلانی نیز یک گوی سنگی آبی به عنوان نمادی از سیاره زمین و گوی سنگی خاکستری است که از خاک ماه ساخته شده است.

این المنتو یک سازه چاپ سه بعدی است که در آن از آلیاژ رودیومپلاتین استفاده شده است. معمولاً این آلیاژ در ساخت نازل موشک و جرقه زن جت مورد استفاده قرار می گیرد. در تمام ۱۲۰ قسمت این سازه از عناصری طبیعی که روی زمین قرار دارند استفاده شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال