وال استریت ژورنال: آیفون‌ سال آینده اپل دارای یک نسخه با نمایشگر OLED خواهد بود

بدون شک سال آینده یکی از مهم‌ترین سال‌ها برای طرفداران آیفون است؛ چراکه سال 2017 دهمین سال ساخت نخستین موبایل انقلابی اپل با نام آیفون است. به همین دلیل هم فشار زیادی بر اهالی کوپرتینو وارد می‌شود تا شاید شاهد گوشی انقلابی دیگری از این کمپانی باشیم. بیشتر منابع تایید کرده‌اند که یکی از بهترین […]

بدون شک سال آینده یکی از مهم‌ترین سال‌ها برای طرفداران آیفون است؛ چراکه سال 2017 دهمین سال ساخت نخستین موبایل انقلابی اپل با نام آیفون است. به همین دلیل هم فشار زیادی بر اهالی کوپرتینو وارد می‌شود تا شاید شاهد گوشی انقلابی دیگری از این کمپانی باشیم.

بیشتر منابع تایید کرده‌اند که یکی از بهترین ویژگی‌های آیفون بعدی کمپانی اپل، بهره‌گیری آن از صفحه‌ نمایش‌هایی با پنل OLED است. اگرچه شرکت اپل مدت‌ها بود که در این زمینه فعالیت‌هایی انجام می‌داد ولی به‌نظر می‌رسد که این بار تصمیم نهایی خود برای استفاده از این پنل‌ها در نسل آینده‌ی آیفون را گرفته است؛ چراکه بنابر گزارش‌ها، درخواست تولید 100 میلیون پنل OLED به کمپانی سامسونگ فرستاده شده است.

این موضوع بسیار خوب و هیجان‌انگیز است ولی مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که قطعاً نسل بعدی آیفون بیش از 100 میلیون دستگاه فروش خواهد داشت. از آنجایی که پروسه‌ی تولید پنل‌های OLED کاری دشوار و سخت است، به‌نظر می‌رسد آیفون سال آینده در چند نسخه عرضه خواهد شد که یکی از آن‌ها نسخه‌ای با پنل OLED خواهد بود.

در گزارشی جدید، وال استریت ژورنال این گمان را تایید ‌کرده و بیان می‌کند که آیفون سال آینده در سه نسخه عرضه خواهد شد. در ادامه‌ی گزارش به این موضوع پرداخته شده است که دو نمونه از این آیفون‌ها با نام‌های معمول مثل آیفون 7s عرضه خواهند شد که امکانات جدیدی را دربر خواهند داشت ولی از پنل OLED در آنها خبری نیست؛ ولی نسخه‌ی سوم این آیفون به مناسب دهمین سالگرد تولد این محصول، نسخه‌ای متفاوت، با بهره‌گیری از پنل OLED و در تعداد محدود تولید خواهد شد. درصورتی که این گمان‌ها درست باشند، آیفون بعدی نه‌تنها از صفحه‌ای با کیفیت عالی بهره خواهد برد، بلکه امکان طراحی صفحه‌ی بدون لبه نیز برای طراحان اپل فراهم می‌شود که این صفحه تمامی بخش جلویی دستگاه را پوشش خواهد داد. به معنی که امکان یکپارچه سازی دکمه‌ی هوم آیفون، حسگر اثر انگشت و موتور لمس سه بعدی دکمه‌ی هوم با یکدیگر در زیر صفحه‌ی نمایش وجود دارد. این پنل حتی ممکن است حالت منحنی داشته باشد. البته توجه داشته باشید که هیچ‌یک از این موارد تاکنون بصورت رسمی تایید نشده و در حد شایعه هستند.

در نهایت، وال استریت ژورنال تایید می‌کند که تکنولوژی استفاده از پنل‌های OLED بصورت قطعی از سال 2018 به بعد در تمامی آیفون‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال