شیائومی گوشی Mi 6 را در نسخه‌های جدید عرضه خواهد کرد

شرکت چینی شیائومی امسال هم قصد ساخت اسمارت‌فونی برای ادامه‌ی موفقیت‌های Mi5 را دارد. براساس گزارش‌های منتشر شده، گوشی سال 2017 این شرکت در نسخه‌های مختلف و با قیمت‌های مختلف عرضه خواهد شد. یکی از نسخه‌های این گوشی Mi 6 Youth است که قدرت پردازشی آن با استفاده از چیپ MediaTek Helio X30 تأمین می‌شود که از […]

شرکت چینی شیائومی امسال هم قصد ساخت اسمارت‌فونی برای ادامه‌ی موفقیت‌های Mi5 را دارد. براساس گزارش‌های منتشر شده، گوشی سال 2017 این شرکت در نسخه‌های مختلف و با قیمت‌های مختلف عرضه خواهد شد.

یکی از نسخه‌های این گوشی Mi 6 Youth است که قدرت پردازشی آن با استفاده از چیپ MediaTek Helio X30 تأمین می‌شود که از نظر هزینه‌ای، هزینه‌ی پایین‌تری نسبت به چیپ Qualcomm Snapdragon 835 دارد. این پردازنده از 10 هسته‌ی پردازشی تشکیل شده است و فرآیند ساخت آن به‌صورت 10 نانومتری انجام شده است. دو هسته‌ی این پردازنده از نوع A73 با مجموع فرکانس 2.8 گیگاهرتز، چهار هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 2 گیگاهرتز می‌باشد. کمپانی مدیاتک با استفاده از ده هسته‌ی پردازشی در این پردازنده توان بسیار بالایی را برای آن فراهم کرده است. در پردازنده‌های هم رده‌ی این پردازنده نیز از همین هسته‌های پردازشی ولی به تعداد کمتر استفاده شده است.

این پردازنده‌ی ده هسته‌ای به پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR 7XT مجهز شده است. مدل دقیق این پردازنده هنوز مشخص نیست وی احتمالاً یکی از دو مدل GT7200 یا GT7400 خواهد بود. هردو مدل پردازنده‌ی گرافیکی به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند تمام بازی‌های سنگین اندرویدی را بدون مشکل اجرا کنند و ویدئوهای 4K را برای کاربر پخش کنند. همچنین، در این گوشی شاهد استفاده از چهار گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4X هستیم. 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربین دوگانه نیز برای این گوشی درنظر گرفته شده است. مشخصات گوشی Mi 6 Youth می‌تواند خبر از عرضه‌یپرچمداری اقتصادی ” از سری Mi 6 fnin. بدون تردید چیپ Helio X30 قدرت Snapdragon 835 را ندارد ولی شیائومی برای ساخت دستگاهی با قیمت مناسب کمتر از 300 دلار ناجار به استفاده از این نوع پردازنده می‌باشد.

گوشی دیگر با نام Xiaomi Mi6 Standard عرضه خواهد شد. در Xiaomi Mi6 Standard شاهد استفاده از صفحه‌نمایشی با رزولوشن QHD و از نوع  OLED هستیم. در این گوشی برخلاف Mi 6 Youth، از چیپ Qualcomm Snapdragon 835 استفاده شده است که چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کنند. دوربینی دوگانه برای این گوشی نیز درنظر گرفته شده است. قیمت این گوشی در بازار جهانی درحدود 360 دلار خواهد بود.

نسخه‌ی نهایی از این خانواده، Xiaomi Mi 6 Premier که بیشترین امکانات و بهترین کیفیت ساخت را دارا می‌باشد. بنابر گفته‌ها، در این گوشی از صفحه‌نمایشی OLED با دو لبه‌ی خمیده و قاب پشتی از جنس سرامیک استفاده شده است. حافظه‌ی داخلی این گوشی 256 گیگابایت و حافظه‌ی رم آن نیز 6 گیگابایت خواهد بود. قیمت این گوشی هم چیزی درحدود 434 دلار خواهد بود.

با این که این شایعه‌ها به نظر بسیار نزدیک به واقعیت هستند، تنها شایعه‌ای بیش نیستند! بنابراین تا زمان معرفی رسمی این گوشی یا گوشی‌ها باید منتظر آن‌ها بمانیم. احتمالاً شیائومی در کنگره بین‌المللی موبایل که در ماه آینده و در شهر بارسلونا برگزار می‌شود، پرچمدار یا پرچمدارهای جدید خود را معرفی خواهد کرد. بنابراین تا زمان روشن شدن اخبار درست از نادرست زمان زیادی نمانده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال