دختر ۱۲ ساله بریتانیایی بهره هوشی بالاتری از اینشتین و استیفن هاوکینگ دارد

دختر دوازده ساله بریتانیایی که Nicole Barr نام دارد توانسته با به دست آوردن امتیاز 162 در تست بهره ی هوشی از افراد مطرحی همچون انیشتین و استیفن هاوکینگ امتیاز بیشتری کسب کند. وی با تشویق‌هایی که پدرش انجام داده تست مطرح کمپانی Mensa IQ را انجام داده است. این تست افراد را از نظر بهره‌ی هوشی می‌سنجد. […]

دختر دوازده ساله بریتانیایی که Nicole Barr نام دارد توانسته با به دست آوردن امتیاز 162 در تست بهره ی هوشی از افراد مطرحی همچون انیشتین و استیفن هاوکینگ امتیاز بیشتری کسب کند.

وی با تشویق‌هایی که پدرش انجام داده تست مطرح کمپانی Mensa IQ را انجام داده است. این تست افراد را از نظر بهره‌ی هوشی می‌سنجد. بهره‌ی هوشی 100 برای یک فرد عادی حساب شده و بهر‌ه‌ی هوشی 140 به بالا فرد را به یک نابغه تبدیل می‌کند. البته دانشمندان در چند سال گذشته اعلام کرده‌اند که بهره‌ی هوشی آن چنان هم به تست‌های گرفته شده ربطی ندارد. ما هیچ وقت با قاطعیت نمی‌توانیم بگوییم که به خاطر عدد به دست آمده بهره‌ی هوشی این دختر دوازده ساله از انیشتین بیشتر است. در واقع این عملکرد بخش‌های مختلف مغز با یکدیگر و هماهنگی آن‌ها می‌باشد که بهره‌ی هوشی را تعیین می‌کنند. در هر صورت نمی‌توان منکر آن شد که تست‌های انجام شده بسیار قابل اعتماد هستند و می‌تواند ملاک بسیار خوبی برای تعیین‌ بهره‌ی هوشی یک فرد باشد.

مادر این دختر جوان نیز اعلام کرده که او از بچگی اشتباهات مجلات و کتاب‌های مختلف را بیرون می‌کشیده است. به گفته‌ی او، نیکول دوست دارد در آینده دکتر شود و علاقه‌ی خواستی به رشته‌ی پزشکی دارد.

کمپانی Mensa که دارای بیش از 120 هزار نفر از افراد نابغه‌ی جهان است وی را قبول کرده و این دختر توانسته در آن جا قبول شود. از میان این تعداد اعضا حدودا 35 نفر از آن‌ها را زن‌ها تشکیل می‌دهند و از این بین تنها 8 درصد از اعضا را نوجوان‌ها تشکیل داده‌اند. به هر حال این دختر بدون شک جز یکی از باهوش‌ترین افراد بر روی کره‌ی زمین می‌باشد و باید دید چه آینده‌ای در انتظار وی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال