تصاویری احتمالی از Xperia XR سونی منتشر شد

بعد از معرفی سری گوشی‌های نه چندان موفق اکسپریا ایکس و در ادامه رونمایی از گوشی پایین رده اکسپریا E5، به احتمال زیاد شرکت سونی آماده می‌شود تا گوشی یا گوشی‌های هوشمند جدید دیگری را به زودی معرفی نماید. یکی از این گوشی‌های هوشمند که به تازگی با اسم مدل F8331 در رسانه‌های خبری شناخته شده […]

بعد از معرفی سری گوشی‌های نه چندان موفق اکسپریا ایکس و در ادامه رونمایی از گوشی پایین رده اکسپریا E5، به احتمال زیاد شرکت سونی آماده می‌شود تا گوشی یا گوشی‌های هوشمند جدید دیگری را به زودی معرفی نماید. یکی از این گوشی‌های هوشمند که به تازگی با اسم مدل F8331 در رسانه‌های خبری شناخته شده است زمانی که در دنیای واقعی گام نهد احتمالا با نام اکسپریا XR شناخته شود. اما در هر صورت تا زمانی که نام این گوشی به طور رسمی تایید شود بهتر است نگاهی به تصاویر رندر این گوشی بیندازیم که توسط @OnLeaks طراحی گشته‌اند.

براساس گزارشات منتشر شده این گوشی دارای ابعادی برابر با 146.4 × 71.9 × 8.1 میلی‌متر بوده و از این رو کمی بزرگتر از گوشی‌های اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس خواهد بود. در کنار آن به احتمال بسیار زیاد از یک نمایشگر با ابعاد تقریبی پنج اینچ و البته احتمالا دقت تصویر فول اچ‌دی برخوردار خواهد بود. هنوز اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی این گوشی منتشر نشده است اما تا آن جایی که می‌دانیم این گوشی در بخش تحتانی خود از درگاه USB Type-C برخوردار خواهد بود. دوربین سلفی جلوی گوشی و دوربین اصلی بخش پشتی  به همراه فلاش‌های LED دو گانه از دیگر مشخصات ظاهری این گوشی خواهند بود. یکی از خبرهای منتشر شده نیز بر این مسئله تاکید داشت که هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی می‌توانند با دقت 4K به فیلم‌برداری بپردازند. موضوعی که در گوشی‌های هوشمند امروزی به ندرت دیده می‌شود.

در مورد طراحی و ظاهر این گوشی جدید نیز باید گفت که بالاخره شرکت سونی در این قسمت بازبینی و بازنگری جدی و خوبی را اعمال کرده است و در واقع همان طور که مشاهده می‌کنید شمایل این گوشی با سری اکسپریا ایکس بسیار تفاوت خواهد داشت. کناره‌های تیز گوشی به همراه آرایش جدید قرارگیری اجزا در بخش پشتی دستگاه از جمله این تفاوت‌ها خواهند بود.

در مراسم IFA سال 2016 برلین که قرار است در تاریخ اول ماه سپتامبر برگزار شود، شرکت سونی یک رویداد خبری را به نام خود به ثبت رسانده است. شاید این شرکت ژاپنی در آن روز از گوشی‌ هوشمند اکسپریا XR به طور رسمی رونمایی به عمل آورد.