این دستگاه پوشیدنی می‌تواند سلامتی زنان تازه مادر شده را تامین کند

پژوهشگران آمریکایی با ابداع یک دستگاه پوشیدنی جدید تلاش دارند تا مشکلات زنان پس از زایمان را در هفته‌های حساس برطرف کرده و سلامتی آنها را حفظ کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مراقبت در هفته‌های نخست پس از زایمان بسیار پر اهمیت بوده و می‌تواند در حفظ سلامتی مادر نقش بزرگی […]

پژوهشگران آمریکایی با ابداع یک دستگاه پوشیدنی جدید تلاش دارند تا مشکلات زنان پس از زایمان را در هفته‌های حساس برطرف کرده و سلامتی آنها را حفظ کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مراقبت در هفته‌های نخست پس از زایمان بسیار پر اهمیت بوده و می‌تواند در حفظ سلامتی مادر نقش بزرگی داشته باشد. حدود ۴۰ درصد از مرگ و میرهای مربوط به بارداری در کشورهایی نظیر ایالات متحده به ۴۲ روز پس از زایمان مرتبط است. در این بین افراد دارای خدمات مراقبتی کمتر در معرض خطر بیشتر قرار دارند. از طرفی به طور استاندارد امکان نگهداری زنان در بیمارستان برای بیش از چند روز نیز امکان‌پذیر نیست. پژوهشگران در موسسه فناوری جورجیا و دانشکده پرستاری از دانشگاه ایلینوی در مقاله ای عنوان کردند در مراقبت‌های کنونی که بین ۴ تا ۶ هفته پس از زایمان انجام می‌گیرد بسیاری از عوارض مربوط به مرگ و میر پس از زایمان نادیده گرفته می‌شوند.

از این رو پژوهشگران طی یک پروژه مشترک دستگاه پوشیدنی جدیدی را توسعه دادند علاوه بر رفع مشکلات زنان در هفته‌های اول می‌تواند در نجات جان آنها نیز موثر باشد. وون هونگ یهو، از موسسه فناوری جورجیا و از اعضای این گروه پژوهشی در مورد این برچسب پوشیدنی می‌گوید: این دستگاه همانند یک چسب زخم کوچک مجهز به چندین نانو حسگر و تجهیزات الکترونیکی کوچک بوده که می‌تواند پارامترهای مهم سلامتی از قبیل ضربان قلب، اکسیژن خون، تنفس، فشار خون و دما را به خوبی اندازه‌گیری کند.

به گفته محققان این دستگاه می‌تواند به سادگی چندین پارامتر حیاتی را کنترل کرده و به طور همزمان سیگنال‌ها را پردازش کند. داده‌های به دست آمده از آن می‌تواند برای درک سلامتی بیمار مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته پژوهشگران این دستگاه می‌تواند امکان نظارت از راه دور را برای پزشکان فراهم کرده و خطرات احتمالی مربوط به بیمار را تشخیص دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال