این ربات پوشیدنی امکان کوهنوردی را برای سالمندان فراهم می کند

پژوهشگران کره جنوبی نوعی ربات جدید توسعه داده اند که می تواند به سالمندان قدرت کوهنوردی بدهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد سالمند و دارای ضعف عضلانی می توانند با این ربات کوهنوردی کرده و به انجام فعالیت های روزانه بپردازند. این وسیله کمکی می تواند کمبود قدرت عضلانی را در […]

پژوهشگران کره جنوبی نوعی ربات جدید توسعه داده اند که می تواند به سالمندان قدرت کوهنوردی بدهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد سالمند و دارای ضعف عضلانی می توانند با این ربات کوهنوردی کرده و به انجام فعالیت های روزانه بپردازند. این وسیله کمکی می تواند کمبود قدرت عضلانی را در افراد مسن جبران کند‌.‌این فناوری نواورانه می تواند به بهبود و افزایش کیفیت زندگی سالمندان نیز کمک کند.

این ربات در مرکز تحقیقات رباتیک هوشمند در کره جنوبی و به سرپرستی لی جونگ وون توسعه یافته است. این ربات با نام مون واک اومنی به معنی حمایت فعالانه از قدرت پا می‌تواند به افراد سالخورده کمک کند تا به راحتی برای صعود به قله کوه موفق شوند. در گذشته ربات‌های پوشیدنی گوناگونی توسعه یافته‌اند اما همگی به علت وزن زیاد دارای محدودیت‌هایی برای توانبخشی بیماران در محیط‌های سرپوشیده بوده اند. اما مون واک یک ربات پوشیدنی بسیار سبک با قابلیت پیش بینی حرکات کاربر است که می‌تواند به راحتی توسط افراد سالمند پوشیده شود.

هوش مصنوعی این ربات در لحظه راه رفتن کاربر را تحلیل کرده یط‌های گوناگون از جمله شیب‌های ملایم و مسیرهای صخره‌ای یک پشتیبانی ایمن و موثر را از عضلات به عمل می‌آورد. افراد استفاده کننده از این ربات توانستند کوهستان بوکانسان را با قابلیت اطمینان پشتیبانی عضلانی توسط ربات‌های پوشیدنی به راحتی بالا بروند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال